Kaseya, de wereldwijde leverancier van software voor het beheer van IT-systemen, kondigde vandaag een nieuwe productreeks aan, Kaseya 2 genaamd. Deze nieuwe producten vormen een uitbreiding van het functiepallet van Kaseya en vullen het aan met nieuwe oplossingen die de krachtige technologie van de leverancier toegankelijk maakt voor iedereen die zich bezighoudt met het beheer van IT-systemen.
De nieuwe producten van Kaseya omvatten zowel Software-as-a-Service (SaaS)-oplossingen als producten die op locatie kunnen worden ingezet. De SaaS-oplossingen zijn speciaal afgestemd op de behoeften en voorkeuren van klanten in het small office / home office (SOHO)- en MKB-segment doordat ze eenvoudige en betaalbare mogelijkheden bieden op basis van een abonnement. De nieuwe technologie van Kaseya vormt tevens een aanvulling op de populaire oplossingen van de leverancier voor gebruik op locatie. Hiermee komt Kaseya tegemoet aan de zakelijke behoeften van kleine tot middelgrote bedrijven, IT-dienstverleners en zakelijke IT-afdelingen.
De Kaseya 2-productreeks zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2010 beschikbaar zijn en omvat:
• Kaseya Free – eenvoudige, veilige en gratis toegang op afstand tot computers
• IT Toolkit – een gebruiksvriendelijke verzameling van tools voor rechtstreekse toegang op afstand en directe probleemoplossing
• IT Workbench – snel en efficiënte toegang op afstand, support en probleemoplossing
• IT Center – proactieve IT service door geïntegreerde automatisering
• Small to Medium Sized Enterprise Edition – uitgebreid doch vereenvoudigd systeembeheer op basis van een gebruiksvriendelijke interface
• Master IT Service Edition – een krachtig framework voor levering van managed services met een uiterst veelzijdig functiepallet dat dienstverleners in staat stelt meer diensten te leveren met minder medewerkers
• Enterprise Edition – integraal systeembeheer voor ondernemingen met ingebouwde automatiseringsfunctionaliteit
Volgens Bill Malik, onderzoeksdirecteur bij Gartner, "kunnen de meeste bedrijven de prestatie van hun IT-beheerorganisatie. En hoe groter de onderneming, des te groter de mogelijkheden voor verbetering. Multinationals en bedrijven met verschillende regionale vestigingen die over een IT-beheerinfrastructuur beschikken, kunnen profiteren van aanzienlijke voordelen, de kwaliteit van hun dienstverlening verbeteren en de ondersteuningskosten terugdringen."
Kaseya 2 biedt nieuwe functies en mogelijkheden
Kaseya 2 vormt een uitbreiding op de geïntegreerde functionaliteit van de Virtual System Administrator (VSA), het basisframework van Kaseya. De VSA biedt real-time, web-based beheer van IT-activiteiten en -processen. Dit framework omvat nu:
· Een gestroomlijnde gebruikersinterface die de productiviteit verbetert door middel van geoptimaliseerde navigatie en organisatie
· Een organisatiestructuur die ruimte biedt voor verschillende gebruikers, rollen en voorkeuren op het gebied van systeembeveiliging. Deze nieuwe structuur maakt het mogelijk om de verantwoordelijkheden en functies van meerdere gebruikers binnen IT-omgevingen op effectievere wijze te definiëren
· Verbeterde rapportagemogelijkheden die de interne en externe communicatie bevorderen
· Een verbeterde planner en Wake on LAN-functie voor verbeterde flexibiliteit in automatisering
· Nieuwe webservice-API’s voor integratie met toepassingen van externe partijen, zodat gebruikers add-ons kunnen ontwikkelen en het beheer van hun volledige IT-omgeving versterken
"Kaseya 2 is onze reactie op feedback van duizenden klanten en een toenemende vraag binnen alle marktsegmenten," aldus Gerald Blackie, de CEO van Kaseya. "Of het nu gaat om grote bedrijfsnetwerken of thuisnetwerken, de vraag naar oplossingen voor het beheer van IT-systemen blijft groeien. Kaseya is er trots op om een uitgebreide reeks van oplossingen te bieden die voorzien in de unieke zakelijke en technische behoeften van een divers en groeiend klantenbestand."
Kaseya 2 biedt nieuwe toepassingen
Met de introductie van Kaseya 2 beleven een aantal compleet nieuwe toepassingen hun debuut. Deze toepassingen vormen een aanvulling op de reeds uitgebreide reeks van systeembeheermodules van Kaseya. Het gaat om onder meer:
· Een configureerbare, door beleidsregels aangestuurde servicedesk die ondersteuning biedt voor op ITIL gebaseerde implementaties en een workflow voor incidenten, problemen en wijzigingen die werkelijke automatisering binnen het geïntegreerde platform mogelijk maken
· Een nieuwe, in eigen beheer ontwikkelde toepassing Live Connect biedt rechtstreekse toegang tot, en overzicht van systemen op afstand (met videochatfunctie). De toepassing werkt op de achtergrond, de werkzaamheden van eindgebruikers worden op geen enkel moment verstoord.
· Een nieuwe discovery-toepassing die alle IP-gebaseerde systemen en apparaten binnen netwerken en basis-SNMP-monitoring apparaten detecteert.
Kaseya 2 biedt daarnaast verdere verbeteringen van de huidige applicatiereeks, onder meer met betrekking tot het patchbeheer, agent-procedures, de bewaking, het beheer van beleidsregels voor pc’s en desktopmigratie.
"We zijn enorm enthousiast over Kaseya 2," aldus Rob Leon, de vice-president van InhouseIT. "De nieuwe Live Connect-functie zal een revolutie teweeg brengen in het beheer en de ondersteuning van endpoints. En dankzij de nieuwe interface en toevoeging van nieuwe functies en mogelijkheden wordt een product waar we al zeer tevreden mee waren nu nóg een stuk beter!"