UWV gaat zijn servicemanagementtool HP Openview Service Desk 4.5 vervangen. Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen heeft hiertoe besloten omdat HP stopt met de ondersteuning van deze versie. Omdat bij een overstap naar de meeste recente versie van de HP-servicetool de migratiekosten boven de wettelijke aanbestedingsgrens uitkomen, heeft het UWV een tender uitgeschreven voor zowel de nieuwe programmatuur als de implementatie ervan.
Volgens UWV kwam de aankondiging van HP om HP Openview Service Desk 4.5 uit te faseren, niet als een verrassing, omdat de ondersteuning van oude softwareversies niet oneindig duurt. Daarnaast is een overstap naar een hogere versie nodig omdat de uitvoeringsinstantie steeds meer beperkingen constateerde in het gebruik ervan.
Het aantal gebruikers van ITSD4.5 -zoals de tool binnen de organisatie wordt genoemd- is met 1200 behoorlijk groot. Uit onderzoek naar de kosten van een overstap naar de meest recente versie, HP Service Manager 7, bleek dat de migratiekosten boven de aanbestedingsgrens zouden komen. Daarom heeft UWV een aanbesteding uitgeschreven voor zowel de nieuwe software als de invoering ervan. Andere marktpartijen dan HP kunnen zich dan ook inschrijven.
@Frank H
Een beetjes serieus bedrijf zal zich inderdaad wel 2 keer achter de oren krabben alvorens zo’n oplossing te kiezen
Echter… het UWV is als (semi-)overheidsinstelling verplicht een aanbesteding uit te schrijven omdat een bepaald bedrag overschreden wordt.
En dan kun je dus ook zo’n klein “knutselbedrijfje” als leverancier krijgen…….
Prolin was voor en na de overname door HP de drijvende kracht achter de ontwikkeling van HPSD, dus ik zou het geen knutselbedrijfje willen noemen.
@Sander
De term knutselbedrijfje kwam in me op door de reactie van Frank H.
Maar dat laat verder de strekking van mijn opmerking onveranderd. Naast van Prolin zijn er genoeg andere “knutselbedrijfjes” die in kunnen schrijven op zo’n aanbesteding
“knutselbedrijfjes” alsof bij grote bedrijven geen prutsers rond lopen.