Bank Insinger de Beaufort en Centric ruzien over de dienstverlening. De bank is niet tevreden over de automatisering van Centric. De zaak ligt nu voor de rechter.
Dit meldt dft.nl. Bank Insinger de Beaufort, een onderdeel van BNP Paribas, beweert dat Centric (voorheen het onderdeel van Ordina BPO) verouderde systemen levert. Dit zou beperkingen en risico opleveren. Zo zouden emails zijn verdwenen, waardoor data over bellegingen niet meer actueel was.
Volgens De Telegraaf weigert Centric mee te werken aan het besluit van Insinger de Beaufort, onderdeel BNP Paribas, om naar een andere leverancier over te stappen. Eerst wil de automatiseerder een vergoeding van 4,5 miljoen euro. De bank stapt naar de rechter met de eis dat Centric meewerkt aan de overgang naar een ander systeem, op straffe van een boete van honderdduizend euro per dag.
Uit de processtukken die de krant heeft ingezien blijkt dat de bank veel last heeft van de gebrekkige functionerende automatisering achter de spaar- en beleggingsdiensten. De systemen zouden verouderd zijn, er traden fouten en storingen op en nieuwe bankproducten konden niet worden ondersteund.
De zegsvrouw van de bank wil niet ingaan op de rechtszaak, omdat het een juridisch geschil betreft.
Andere klanten
Voor Centric betekent het conflict met Insinger de Beaufort de tweede grote tegenvaller. Eerder al besloot Reaal Verzekeringen de administratieve verwerking van hypotheken terug in eigen beheer te nemen. Vanaf mei 2007 was deze activiteit voor zeven jaar uitbesteed aan Ordina BPO.
Ordina BPO werd in het voorjaar van 2009 overgenomen door Centric. Inmiddels heet deze divisie Centric Financial Solutions & Services (FSS). Andere ex-Ordina-klanten die FSS nog wel bedient zijn Bank Nederlandse Gemeenten, Staalbankiers en de Nederlandse Waterschapsbank.