Scholten Awater en Fujitsu hebben voor de Nederlandse markt een strategisch partnership gesloten. Scholten Awater zal de complete hardware fulfillment doen voor een aantal klanten klanten van Fujitsu.
Fujitsu zegt hierdoor zich nog beter primair te kunnen richten op IT Services (Managed Services, IT Outsourcing en IT Consultancy). Het continueren, uitbreiden en steeds weer verbeteren van deze diensten met een sterke focus op waardetoevoeging voor de business van zijn klanten staat centraal, aldus Fujitsu.
Voor het leveren van IT-hardware en de complete fulfillment rondom deze hardware is Fujitsu een strategische samenwerking gestart met Scholten Awater. Met deze gezamenlijke aanpak krijgen klanten binnen de ICT-waardeketen het beste van twee werelden door specialisten op hun vakgebied, zo menen de twee partners. het gaat hierbij om IT Services door Fujitsu en fulfillment van IT-hardware door Scholten Awater.
Theo Willems, Algemeen directeur van Scholten Awater over de strategische samenwerking: ” We werken al jaren goed samen met Fujitsu. Met het huidige overeengekomen strategisch partnership mag SA zich verder bewijzen bij Fujitsu’s grote klanten. Dit brengt ons verdere schaalgrootte en vooral een nóg betere samenwerking met deze belangrijke system integrator die bovendien topklanten bedient. Wij gaan samen met Fujitsu onze naam waarmaken”. Gerlach Latour, sales director Fujitsu vervolgt: “Scholten Awater is een zeer trouwe partner van Fujitsu, die zich al sinds jaar en dag heeft bewezen in de logistieke dienstverlening aan onze grootzakelijke eindklant. Deze verdere samenwerking geeft ons de mogelijkheid om ons meer op het Infrastructurele vraagstukken van onze relaties te richten, waarbij we verzekerd zijn dat de logistiek fulfillment van onze producten in goede handen is”.
Nu SA alle hardware fabrikanten vertegenwoordigd ( in mijn ogen niet echt een goede strategie ) wordt het tijd voor SA om onder eigen label pc’s en servers te maken. Is het enige dat ontbreekt. Durf keuzes te maken en commitment te laten zien aan slechts enkele partijen ipv alle opties open te houden naar de klant toe. Hier zitten de fabrikanten niet op te wachten tegenwoordig.
Blijkbaar wel…..