Centric heeft IJZA overgenomen en breidt hiermee zijn productportfolio voor de jeugdketen uit. Per 1 januari 2010 zijn de medewerkers van IJZA, de applicatie voor de jeugdzorg IJZA II en de bijbehorende klantenkring aan de Centric-organisatie toegevoegd.
IJZA is een coöperatieve vereniging die werd opgericht op 1 januari 2006 met als doel de ontwikkeling van een volwaardig elektronisch dossier. Met het cliëntregistratiesysteem IJZA II (Informatiesysteem Jeugdzorg voor Jeugdzorg Aanbieders) kunnen jeugdzorgwerkers elektronische dossiers van hun jeugdige cliënten creëren en opvolgen. De applicatie volgt het proces van aanmelding tot plaatsing in een zorginstelling. Deze cliëntgegevens ondersteunen het hulpverleningstraject van de jeugdige en zijn de basis van het primaire proces. De oplossing sluit nauw aan bij de behoefte van instellingen om de diverse hulpverleningsvarianten met adequate gegevens te ondersteunen. Daarnaast heeft IJZA II een duidelijke functie in de beantwoording van logistieke vragen. Open plaatsen, bezettingspercentage, zorgaanspraken en caseload van medewerkers kunnen eenvoudig opgevraagd worden. Hiermee biedt de procesgeoriënteerde oplossing volledige ondersteuning van het primaire proces.
Voor Centric vormt de overname van IJZA een strategische aanvulling op haar activiteiten in de jeugd(gezondheids)zorg. André Proost, directeur Centric Healthcare Solutions: "De applicatie IJZA II vormt een prachtige aanvulling op ons productportfolio voor de jeugdketen. Daarnaast is het een belangrijke springplank naar andere schakels uit de jeugdketen. Samen met de gebruikers gaan wij IJZA II niet alleen voor bijvoorbeeld de jeugdpsychiatrie en Centra voor Jeugd en Gezin (CJG’s) doorontwikkelen, maar ook richting andere opvangvormen in de zorg."