ICT~Office sluit niet uit dat het bij het aanpassen van zijn wervingscampagne Allesis.it gaat samenwerken met Hbo-i, het samenwerkingsverband van ict-opleidingen. De brancheorganisatie wil de boodschap van de wervingscampagne beter afstemmen op de belevingswereld van jongeren. Volgens Wim Pluimers van ICT~Office zou het ict-mentalitymodel waaraan Hbo-i werkt hier invulling aan kunnen geven.
'Het zit er dik in dat ICT~Office het ict-mentalitymodel dat Hbo-i ontwikkelt, in gaat zetten voor Allesis.it', laat de projectleider Onderwijs en Arbeidsmarkt bij ICT~Office weten. 'Hoewel wij nog niet bekend zijn met de inhoud, zien wij zeker aanknopingspunten. Wij willen de doelgroep persoonlijker benaderen. Dat is ook de insteek van het model.'
Voorlichting
Dit model deelt jongeren in in verschillende groepen. Per groep maakt het inzichtelijk in welke mate jongeren interesse hebben in ict. Het ict-mentalitymodel moet hbo-instellingen, maar ook ict-bedrijven helpen jongeren gerichter voor te lichten over de mogelijkheden die ict biedt. 'Het moet hbo-instellingen handvatten geven om leerlingen te inspireren om voor ict te kiezen', liet Jan Dirk Schagen van Hbo-i eerder aan Computable weten.
Ook ICT~Office wil jongeren een concreter beeld geven van de mogelijkheden die een carrière in de ict-sector biedt. De vorig jaar gelanceerde campagne Allesis.it wordt daarom voortgezet en uitgebreid. Het programma aangepast. Pluimers: 'We willen de doelgroep nog persoonlijker benaderen.'
Tijdens de eSkills-week presenteert Hbo-i het ict-mentalitymodel in een seminar aan ICT~Office.