Infor Benelux is naarstig op zoek naar nieuwe resellers en service-partners. De leverancier van business software en ERP-oplossingen zoekt uitbreiding van zijn partnernetwerk in een aantal verticale marktsegmenten en in bepaalde regio’s.
"Infor wil zich met name versterken in de vertical produktie en in de distributiesector," aldus Edwin Willems, vp EMEA Marketing van Infor. "We zoeken nieuwe partners zowel in discrete manufacturing (machinebouw, hi-tech en automotive) als in process manufacturing, zoals food & beverage en cpg (consumer packaged goods). Daarnaast willen we ons partnernetwerk versterken in de distributiesector: transport en logistiek."
Infor is vooral bekend als ERP-leverancier. Bijna alle klanten in de Benelux zijn gebuikers van Baan software, die met de overname in 2006 van SSA Global in het portfolio van Infor is beland. Volgens country manager Nederland Theo Koster zijn bij Infor Benelux 200 medewerkers actief, waarvan driekwart consultants. Daarnaast zijn in de Benelux 450 mensen werkzaam voor EMEA en de wereldwijde organisatie. Ontwikkelaars maken daar de helft van uit; ze zijn vooral gestationeerd in Barneveld.
Willems: "We hebben ons partnerkanaal eerlijk gezegd een beetje stiefmoederlijk bedeeld de afgelopen tijd. In Nederland starten we daarom dit jaar met een intensief recruteringsprogramma om daar verbetering in brengen. We bieden onze partners een joint marketing programma aan, waarin beide partijen investeren. De bijdrage van Infor in de kosten komt afhankelijk van de business case uit tussen de 50 en 100 procent."
Infor genereert daarnaast leads via zijn website en third party’s. Dit jaar voert Infor bovendien vanaf maart of april 2010 een speciale ERP-campagne in Nederland, onderdeel van een campagne op de Europese markt. "De leads die uit die inspanningen voortkomen, gaan we via partners opvolgen. Partners kunnen desgewenst beschikken over de supportorganisatie van Infor voor ondersteuning in de eerste, tweede en derde lijn."
Voor training en opleiding organiseert de leverancier een- à tweemaal per jaar een ‘summit’ voor zijn partners rond kernthema’s als ERP, supply chain of performance management. Dit jaar komen supply chain en enterprise asset management aan de orde. "We behandelen in twee dagen markttrends en (nieuwe) produkten, gevolgd door twee dagen technische workshops."
"Het grootste deel van onze klanten zit in de midmarket," zegt Theo Koster. "Die draaien een omzet tussen de 20 miljoen en 1 miljard euro. De lifecycle van een ERP-pakket in de manufacturing ligt boven de tien jaar. We kunnen dan ook bogen op een buitengewoon trouwe klantengroep. Van onze omzet wereldwijd komt 50 procent uit maintenance (onderhoud en nieuwe functionaliteit), 20 procent uit licenties en 30 procent uit services en consulting."