2009 was voor bijna alle fabrikanten van pc’s een jaar waarin de verkopen daalden, behalve voor Acer. Uit voorlopige cijfers van onderzoeksbureau IDC blijkt namelijk dat de computerfabrikant als enige een positief resultaat wist op te tekenen in de regio waarin Europa valt (Emea). Bovendien nadert Acer zijn grootste concurrent HP qua marktaandeel op een half procentpunt. In 2008 was het verschil tussen de twee nog bijna vier procentpunten.
Acer voert al jaren een agressieve promotiecampagne en weet vooral te scoren in het notebooksegment. In 2009 resulteerde dit voor het bedrijf in een groei van 16,4 procent. De overige vier top 5-spelers scoorden allemaal een negatief resultaat: HP -3,0 procent, Dell -15,4 procent, Asus -4,2 procent en Toshiba -7,0 procent.
Ondanks het verlies is HP met een marktaandeel van 20,7 procent nog wel de grootste pc-fabrikant in de regio Emea, gevolgd door Acer (20,2 procent), Dell (9,6 procent), Asus (6,4 procent) en Toshiba (5,9 procent). In totaal werden er in 2009 in de regio ruim 96,5 miljoen pc’s verkocht, bijna 5,5 miljoen minder dan in 2008.