Resellers van TomTom-producten kunnen een nieuwe inkomstenbron aanboren met het TomTom Business-to-Business partner programma. Het TomTom Business-to-Business partner programma wordt uitgevoerd door distributeur Copaco Nederland. Blencom en ACES Direct zijn de eerste resellers die hiermee aan de slag gaan.
TomTom biedt ondersteuning met co-marketing, een technische helpdesk en product training zodat resellers TomTom navigatieapparatuur aan bedrijven kunnen verkopen. "Grote organisaties hebben een aanzienlijk aantal werknemers die veel voor het werk de weg op moeten, TomTom ziet dit als een belangrijke groeimarkt", legt Marcel Visser, Channel Development Manager EMEA bij TomTom uit. "Door middel van het TomTom Business-to-Business partner programma kunnen bedrijven ontdekken hoe een TomTom navigatiesysteem hen kan helpen bij het besparen van geld, reduceren van stress en sneller en veiliger naar de bestemming leiden."
TomTom zegt gebruikers over de meest efficiente route te sturen zodat brandstof verbruik beperkt wordt en zo geld wordt bespaard. TomTom’s LIVE Services portfolio is gemaakt om de productiviteit van bestuurders te verhogen en stress te verminderen door onder andere realtime verkeersinformatie, waarschuwingen voor vaste en mobiele flitspalen en de laatste weerinformatie aan te bieden.
Onderzoek van TNO wijst tevens uit dat een navigatiesysteem van TomTom bestuurders helpt om zich veiliger te voelen en meer op de weg te laten letten. Deze eigenschappen worden op dit moment al gewaardeerd door de eerste partners in het programma: ICT solutions provider Blencom en ACES Direct.
Het TomTom Business-to-Business partner programma wordt uitgevoerd door distributeur Copaco Nederland. Voor meer informatie bezoek http://www.copaco.nl.