ScanSafe, leverancier van Software-as-a-Service (SaaS) webbeveiligingsoplossingen voor organisaties variërend van kleine tot wereldwijd opererende bedrijven, is op zoek naar meer partners die mkb-klanten willen bedienen voor de Nederlandse markt. ScanSafe is onlangs overgenomen door Cisco in het kader van Cisco’s ‘build, buy and partner’-strategie.
ScanSafe beveiligt bedrijven tegen malware, spyware en andere gevaren welke via het internet binnen kunnen komen. Jurgen Wagenaar, sales manager Benelux van ScanSafe (die eerder gewerkt heeft voor SaaS-aanbieders zoals Postini en MessageLabs en netwerkleverancier 3Com), zegt dat er uitsluitend via Tier-1 en Alliance partners wordt verkocht.
Tier 1 partners zijn onder andere AT&T, Google en Orange Business Systems, Alliance partners zijn OpenLine en Unit4Agresso. Wagenaar: "We staan sterk in de markt voor large enterprises. We hebben klanten zoals Akzo, Shell, Ikea en Walt Disney. Maar voor groei van ScanSafe in de MKB-SMB markt zoeken wij resellers die juist die markt kunnen bedienen.
Daar gaan wij op focussen, en willen wij graag mee samenwerken. Partners kunnen Scansafe niet alleen in combinatie met Cisco en Ironport aanbieden. ScanSafe kan makkelijk geintegreerd worden met bestaande proxies /edge devices waaronder BlueCoat, ISA en Checkpoint.’
Markt
Webbeveiliging is volgens Cisco een grote en groeiende markt waarvan wordt verwacht dat deze een omvang heeft van 2,3 miljard dollar in 2012. De overname van ScanSafe, voor een bedrag van 183 miljoen dollar, is een vervolg op de overname van IronPort door Cisco. Een overname van ScanSafe brengt de oplossingen van deze partij op het gebied van SaaS-webbeveiligingsdiensten samen met Cisco’s IronPort Web security appliance.
Scansafe heeft ook een aantal datacenters van waaruit Cisco cloud-security diensten gaat bieden. De overname moet voor 31 juli 2010 zijn afgerond. Scansafe neemt het op tegen partijen zoals Webroot en Cleanwise.