WCS TeleAdvies, een ICT adviesorganisatie, kiest voor Hosted UC. COMvenience Europe gaat de komende jaren haar Hosted Unified Conferencing diensten aan WCS TeleAdvies leveren, om zo de interne en externe communicatie toekomstgericht aan te pakken.
WCS TeleAdvies is een organisatie die haar klanten begeleidt op het gebied van telecommunicatie projecten. WCS is bekend om haar expertise op het gebied van advisering en projectmanagement. Dit doen zij onafhankelijk. WCS TeleAdvies is dus geen leverancier van telecommunicatie systemen, maar de onafhankelijke adviseur. Om deze werkzaamheden te realiseren is regelmatig overleg noodzakelijk tussen de medewerkers onderling, externe personen die gedurende de projectfase worden ingezet bij de klant, de klant en de relaties van WCS en de klant.
Wilco Smit, directeur van WCS TeleAdvies: "Door gebruik te gaan maken van de UC diensten van COMvenience kunnen onze eigen medewerkers en externen op een simpele en kwalitatieve wijze communiceren en samenwerken met elkaar. Denk alleen al aan het gemak van het samen werken in een projectdocument of even een conference call, maar dan gebaseerd op een videoconferencing. ‘Any time – any place wordt nu echt werkelijkheid. Al met een laag bandbreedte UMTS verbinding kan vanaf elke plek deze dienst worden toegepast door ons. Even de klant uitnodigen voor een meeting met één of meer personen zonder dat ‘de ander’ c.q. ‘de genodigde’ moet investeren in dure applicaties of hardware. Nee, wij ‘schieten’ een e-mail naar de klant en na een installatie van 10 seconden kan er al, mits daar een normale webcam is aangesloten op de laptop of desktop, een UC sessie inclusief video communicatie worden opgebouwd. Je leest regelmatig over video conferencing projecten met een terugverdientijd van 2 of 3 jaar, wij hebben inmiddels de ervaring dat dit ook per direct kan. De terugverdientijd van COMvenience UC is voor ons eigenlijk ´de eerste keer gebruiken´ geweest".
"We hebben de COMvenience UC toepassing al in een testfase gebruikt en vergeleken met andere mogelijke toepassingen. Maar voor ons was er eigenlijk geen alternatief meer nadat wij deze toepassing eenmaal gebruikt hadden. Dit is echt een bijzondere en zeer innovatieve toepassing. Even kort overleg tussen de WCS mensen. Je bent direct online wanneer internet beschikbaar is. De status ‘beschikbaarheid’ is per direct zichtbaar. Even een korte vraag van de één naar de ander middels IM (veilige chat). Verzin het maar. Dit is voor ons het nieuwe werken, wat ons zeker gaat boeien. Een ander voordeel is dat wij – al werkende met deze hosted dienst – ook ervaring opdoen om onze klant wegwijs te maken en te adviseren. Het is voor ons dus dubbel verdienen, want aan de ene kant staan we minder in de file en kunnen we korte ‘zichtbare’ communicatie hebben met medewerkers, klanten en relaties. En aan de andere kant verdienen we er geld mee aangezien wij hiermee ‘Het Nieuwe Werken’ echt kunnen uitleggen en adviseren bij onze klanten. En adviseren is nu eenmaal onze core business".
John Kroon, algemeen directeur van COMvenience Europe: "Ik heb hier niet zo veel aan toe te voegen. Het feit dat WCS TeleAdvies besluit om na een uitgebreide testfase voor de UC oplossing van COMvenience te kiezen, dan geeft dat toch iets extra’s. WCS kent de markt goed en adviseert op haar beurt vele grote organisaties op gebied van communicatie toepassingen. Met andere woorden, een organisatie met uitgebreide materiedeskundigheid kiest voor COMvenience".