Deze week heeft LinkedIn, een professioneel netwerk met meer dan 55 miljoen leden wereldwijd, Eugenie van Wiechen aangesteld als country manager Nederland.
Van Wiechen zal de eerste vestiging van LinkedIn op het Europese vasteland gaan leiden vanuit Amsterdam. Het kantoor is vanaf 4 januari gevestigd in het World Trade Centre op Schiphol. Hier zal zij LinkedIn verder ontwikkelen voor de meer dan een miljoen leden in Nederland.
Van Wiechen voert een nieuw team aan van lokale advertentie- en wervingsspecialisten om LinkedIn te laten groeien. De inkomsten van LinkedIn bestaan uit lidmaatschappen van gebruikers, verkoop van advertenties en softwarelicenties voor bedrijven binnen de Nederlandse markt. Op de korte termijn zal de bedrijfsstrategie gericht zijn op het creëren van extra waarde voor Nederlandse gebruikers, het opzetten van lokale strategische samenwerkingsverbanden en het inrichten van de algemene bedrijfsvoering in Nederland.
"Vandaag is een belangrijk punt in onze groei in Europa, de opening van ons eerste kantoor op het Europese vasteland en de toevoeging van Eugenie aan ons team," vertelt Kevin Eyres, Managing Director van LinkedIn Europa. "Nederland is een van de meest betrokken en snelst groeiende markten van LinkedIn. Met Eugenie als aanvoerder van het Nederlandse team zullen we het groeiend aantal professionals dat online verbonden is binnen Nederland de juiste instrumenten bieden om samen te werken en hen zo succesvoller en productiever te maken. "
Eugenie heeft uitgebreide ervaring in het leiden en het laten groeien van internetbedrijven en uitgeverijen. Ze was Managing Director bij Marktplaats.nl/eBay.nl voordat zij begon bij LinkedIn. In deze functie was ze verantwoordelijk voor het algemene management en de groei van Marktplaats.nl, de Nederlandse marktleider in online advertentiediensten. Ook was ze lid van het management team eBay Global Classifieds, een van de snelst groeiende business units binnen eBay Inc.
Eugenie van Wiechen: "Het is een voorrecht om deel uit te maken van de groei van LinkedIn wereldwijd. Ik kijk er naar uit om met het nieuwe team in Amsterdam te werken en samen de best mogelijke dienstverlening te bieden aan onze Nederlandse leden, maar ook voor adverteerders en zakelijke partners. "
Tussen 2003 en 2008 bekleedde Van Wiechen een aantal functies bij Sanoma Uitgevers, waaronder Directeur Consumer & Trade Marketing en uitgever voor Young Women’s Magazines. Ze begon haar carrière in 1995 bij McKinsey & Company in Amsterdam als Management Consultant. Eugenie heeft een Master in Chemical Engineering van de Universiteit van Amsterdam en een MBA van INSEAD.