CDG Europe, distributeur van marktgerichte oplossingen, heeft samen met Citrix Systems een overeenkomst gesloten met Mercuri om resellers te trainen. Het gaat om een vierdaagse commerciële training voor bestaande Citrix CSA Partners en stelt resellers beter in staat om het volledige oplossingenportfolio van Citrix in te kunnen zetten bij ingewikkelde IT-vraagstukken.
Met de recente introductie van XenDesktop 4 biedt Citrix klanten de mogelijkheid om iedere vorm van een ‘virtuele desktop’ te implementeren vanuit één geïntegreerde management omgeving. Veel resellers zijn echter nog vooral gericht op de oplossingen van Citrix waarmee applicaties kostenefficiënt, flexibel en schaalbaar aangeboden kunnen worden. Citrix en CDG helpen resellers om het complete oplossingenportfolio van Citrix op de juiste wijze te positioneren en zo sales naar een nog hoger niveau te brengen.
De aanpak bestaat uit ‘advanced sales skills’, gericht op de verschillende Citrix-oplossingen. "De focus ligt niet dus alleen op Citrix-kennis, maar stelt account managers vooral ook in staat om Citrix op de juiste wijze te positioneren. Verschillende sales methodes komen aan bod, om zo de succesfactor aanzienlijk te verhogen.", zegt Imre Husen, Commercieel Directeur CDG Europe.
Het achterliggende idee gaat nog verder dan deze initiële training: "Wij willen in 2010 deze training nog enkele malen herhalen met andere resellers, en zo een community ontwikkelen van top accountmanagers met vergaande Citrix-kennis. Als drie-eenheid – Citrix, CDG en de reseller – zijn we dan perfect in staat om de groeiende vraag van klanten in te vullen", aldus Hüsen.
Resellers die meedoen in de eerste groep zijn: PC-WARE, Centric, Connexus, Kender Thijssen, Datad, Switch, Data+, Brainforce en Lesscher.