e-office, specialist in digitale werkomgevingen voor professionals, introduceert de Hosted Google Connector for BlackBerry.
Met deze connector is het mogelijk de BlackBerry Enterprise Server (BES) in de cloud te plaatsen, zodat organisaties hun volledige messaging platform in de cloud kunnen onderbrengen. Gebruikers kunnen zo ook onderweg hun e-mail beantwoorden, afspraken in de agenda inzien en bewerken en hun contacten beheren. Dit zonder dat zij daarvoor zelf een server in hoeven richten. Doordat de oplossing wordt beheerd en onderhouden door e-office hoeven gebruikers niet zelf te investeren in hardware, software en kennis.
Deze, door e-office ontwikkelde dienst maakt het overbodig om een on-site BES-server uit te rollen wanneer de organisatie gebruik maakt van BlackBerry’s. De server bevindt zich in de cloud. Organisaties kunnen zodoende gebruik maken van de voordelen van cloud-computing; zoals het vereenvoudigen van bedrijfsprocessen, goedkoper beheer, meer flexibiliteit van de organisatie, eenvoudiger connecties tussen verschillende vestigingen en de ‘enablement’ van de gebruikers. De hosted variant biedt daarnaast ook een vaste kostenstructuur op maandbasis.
Stefan Hogendoorn, directeur e-office Google: "Je ziet dat steeds meer bedrijven kiezen voor Google Apps, omdat ze de concrete voordelen zien van software in de cloud. Het is dan tamelijk onlogisch om voor de BlackBerry op eigen locatie een server te hebben staan. BES is net zo’n utiliteit als e-mail en daarom hebben we de Hosted Google Connector for BlackBerry-dienst ontwikkeld. Daardoor zijn er geen fysieke servers meer nodig. Door onze beide partnerschappen met Google en BlackBerry is het voor ons mogelijk om de technologie van beide bedrijven te gebruiken en te combineren."
Erik de Muinck Keijzer, director Google Enterprise Benelux: "Wij juichen dit soort initiatieven en ontwikkelingen van harte toe. Volgens Google ligt de toekomst in de cloud, vanwege de grote voordelen rondom vereenvoudiging van beheer, besparingen in kosten, ruimte en energie en de onbegrensde ruimte in de cloud. Partijen zoals e-office, die zelf cloud-gebaseerde toepassingen ontwikkelen en implementeren, versnellen het proces rondom adoptie daarvan."
Google Apps Connector for BlackBerry
Eerder dit jaar introduceerde e-office al ondersteuning voor de Google Apps Connector for BlackBerry. Dankzij deze connector kunnen de huidige gebruikers van de BlackBerry oplossing ook hun zakelijke Google applicaties, zoals Google Mail, Calendar en Contacts, eenvoudig synchroniseren met hun BlackBerry smartphone. e-office levert hiervoor de benodigde (mobiele) hardware en software en indien gewenst het benodigde dagelijkse beheer.