Altitude Software, onafhankelijke leverancier van oplossingen voor contactcenters, en Teleopti, een marktleider op het vlak van oplossingen voor strategisch personeelsbeheer, kondigden een strategisch partnerschap aan dat de prestaties van contactcenters verbetert en een menselijker management mogelijk maakt.
Beide bedrijven leveren vanaf nu een gebruiksklare integratie van de Altitude uCI suite en Teleopti CCC, de innovatieve oplossing voor personeelsbeheer van Teleopti. De gecombineerde oplossing biedt een reeks instrumenten voor onder meer voorspellingen met seizoensanalyse, personeelsplanning en een realtime conformiteitsmodule, die managers van contactcenters in staat stelt om afwijkingen van de planning te controleren en snel te reageren om zo de hoogste klantentevredenheid tegen de laagste prijs te verzekeren. De voorspelling is gebaseerd op historische gegevens die geïntegreerd door Altitude uCI worden aangeleverd, wat de juistheid en eenvoud van het beheer ten goede komt. Services en campagnes zijn gemakkelijk te implementeren en snel te wijzigen met behulp van de uniforme ontwikkelingsomgeving van Altitude uCI. De oplossing biedt ook uitstekende ondersteuning voor complexe arbeidsregels en kan de naleving van wetten controleren in belangrijke Europese landen en andere landen overal ter wereld.
Contactcenters beschikken nu dus over een uniforme oplossing voor personeelsbeheer en kunnen steeds beschikken over het juiste personeel op het juiste ogenblik. Ze kunnen ook betrouwbare en accurate trafiekvoorspellingen genereren, plannen toetsen aan werkelijke gebeurtenissen, snel reageren op pieken en dalen in het aantal oproepen, en ze beschikken over automatische agent scheduling die rekening houdt met de voorkeuren van de verschillende agenten. Dat geeft agenten meer controle en beperkt het personeelsverloop, wat zich vertaalt in een meer efficiënte en rendabele werking.
"Het Altitude-team heeft een uitstekende reputatie en we kijken ernaar uit om onze gemeenschappelijke klanten en kanalen een geïntegreerde oplossing aan te bieden die krachtiger is dan de twee oplossingen afzonderlijk. De integratietests in het labo waren succesvol en de oplossing werd geïnstalleerd bij de eerste klanten. Zij kunnen zich voortaan nog beter concentreren op de operationele kant van hun contactcenters," aldus Nils Bildt, CEO van Teleopti.
Volgens Gastão Taveira, de CEO van Altitude, "bevestigt Altitude Software het belang van een volledige, moderne en goed ondersteunde oplossing voor personeelsbeheer. Dit partnerschap biedt een uitgelezen mogelijkheid om de businesswaarde te verhogen met Altitude uCI en rechtvaardigt met gemak de investering voor vooraanstaande contactcenters."
Teleopti CCC, de oplossing voor personeelsbeheer van Teleopti, biedt alle instrumenten die nodig zijn voor een complete controle van het contactcenter en laat toe om zo de winst en de klantentevredenheid te verhogen. Teleopti CCC biedt betrouwbare en accurate voorspellingen op basis van historische gegevens, campagneplanning en business intelligence waarmee contactcenters de toekomstige personeelsvereisten voor alle klantgerichte afdelingen kunnen bepalen. Er zijn voorspellende functies, een beter af te stellen optimalisering, meer controle voor agenten, meer winst en integratie met andere oplossingen.
Altitude uCI is een suite van softwareoplossingen voor contactcenters die bij zo’n 800 klanten uit de hele wereld uitstekende resultaten aflevert door open en eigen VoIP-oplossingen te ondersteunen en door de detailkennis van de operationele aspecten van contactcenters (coaching van agenten tot IT-beheer) te verhogen. Altitude Software is een onafhankelijke leverancier van oplossingen voor contactcenters met vijftien kantoren in de hele wereld, een snel groeiend klantennetwerk en sterk partnernetwerk met een bijzondere focus op het afleveren van businesswaarde bij outsourcers.