Dienstverlener Accenture ondersteunt het goede doel 1%Club met kennis. Daartoe hebben de twee partijen een overeenkomst gesloten. 1%Club is een online marktplaats voor ontwikkelingsprojecten. De twee partijen werkten al eerder samen en nu is een structurele afspraak gemaakt. De dienstverlener gaat het goede doel onder andere helpen bij de invoering van een nieuw crm-systeem.
In 2009 hielp Accenture 1%Club bij de implementatie en realisatie van een nieuw platform. De organisatie had een online marktplaats waar mensen een project konden kiezen waar ze geld aan konden geven. Het project kreeg een update.
Daarnaast werd 1%Doen opgezet, waar mensen zich kunnen aanmelden om zich in te zetten voor een vrijwilligersproject. 'We hebben hierbij geholpen. We verzamelden de requirements, werkten het plan uit en maakten het functionele design. Op deze sectie van de website hebben wij onze stempel gedrukt', vertelt adviseur in de media-industrie Pieter-Paul van Oerle van Accenture.
Incidenteel
Afgelopen jaar was de samenwerking vooral incidenteel, aldus Van Oerle. 'Toch hebben we nog tweehonderd mandagen gewerkt voor de organisatie. Nu hebben we de intentie uitgesproken om dat structureel te doen.' Hij kan niet zeggen hoeveel dagen de dienstverlener zich volgend jaar zal inzetten voor 1%Club, maar denkt dat het er meer zullen zijn dan in 2009.
Accenture gaat het goede doel helpen bij het verder uitwerken van het businessplan, het implementeren van een crm-systeem en het realiseren van de internationale ambities. Volgens de adviseur doen de medewerkers van de dienstverlener nieuwe ervaringen op door het project. 'Voor onze medewerkers is het inspirerend om met een jonge en kleine Web 2.0-club te werken. Normaal werken onze consultants vooral voor grote bedrijven', zegt Van Oerle.