Rackspace Hosting, speler op het gebied van hosting en cloud computing, heeft zijn wereldwijde partnernetwerk opnieuw gestructureerd.
Hiermee wil Rackspace zijn partners nog beter ondersteunen bij de groei van hun bedrijf, het optimaliseren van hun klantenservice en het behalen van concurrentievoordeel. Rackspace vroeg om input van partners voor het verbeteren van zijn partnernetwerk. Suggesties waren: meerdere niveaus, financiële incentives die de concurrentie bevorderen, en meer toegang tot training- en marketingfaciliteiten.
Om het bestaande partnerprogramma meer te structureren en helderder te maken, creëerde Rackspace vier niveaus gebaseerd op bedrijfsomvang en verkoopniveau: Platinum, Gold, Silver en Member. Daarnaast biedt Rackspace zijn partners commissies afgestemd op partnerniveau en op upgrades en verlengingen. Al deze incentives bieden partners een ongekend voordeel.
"Wij hebben ons partnernetwerk aangepast, omdat we partners beschouwen als een onderdeel van de Rackspace-familie. Binnen dit geherstructureerde netwerk, krijgen onze partners de service en ondersteuning die ze nodig hebben om langetermijnsuccessen te behalen", zegt Robert Fuller, vicepresident van het Worldwide Channel van Rackspace. "Onze medewerkers hebben in nauwe samenwerking met onze partners een programma ontwikkeld, dat optimale ondersteuning en de beste partnerervaring biedt. We zijn ervan overtuigd dat dit resulteert in een nog betere klantervaring."
Het verbeterde partnerprogramma van Rackspace omvat extra’s voor partnerbedrijven op elk niveau, waaronder:
· toegang tot een speciale verkoopvertegenwoordiger;
· verkoop- en technische training;
· toegang tot de ‘Rackspace Partner Network’-portal met exclusieve marketing-, verkoop- en branche-informatie en bovendien netwerkmogelijkheden met andere Rackspace-partners.
Voor bedrijven die het traject afleggen van Member- naar Platinum-partner, biedt Rackspace nog aanvullende voordelen, zoals:
· een vaste channelmanager;
· toegang tot de doorzoekbare partnerdatabase;
· deelname aan marketingactiviteiten georganiseerd door partnerbedrijven en/of Rackspace zelf;
· deelname aan promotionele activiteiten voor klanten en partners in het Rackspace-relatiebestand;
· korting/commissie op ugrades en contractverlengingen.
"Sitecore is groot geworden door het leveren van het beste Web CMS-platform aan partners en klanten. Daarom is het voor ons een logische stap partner te worden in het nieuwe programma van Rackspace, omdat dit bedrijf een ongekende service en betrouwbare hostingoplossingen biedt", zegt Jason Crea, vicepresident Client & Partner Engagement van Sitecore, een nieuw lid van het Rackspace partnerprogramma. "Prestaties, beveiliging, schaalbaarheid en prijs zijn belangrijke elementen voor onze klanten bij het bouwen en hosten van websites, blogs en andere webapplicaties. Gezien de successen van Rackspace in het verleden, verwachten we een waardevolle ervaring voor onze gezamenlijke klanten."