Het momenteel al unieke COMvenience UC platform wordt vanaf vandaag met de introductie van release 6.1 nog verder verrijkt met een unieke set van zeer innovatieve toepassingen. Het meest bijzondere is echter de introductie van de Unified Conferencing WEBclient.
John Kroon, algemeen directeur van COMvenience Europe: "Ons Unified Conferencing platform werd overal al als uniek ervaren, maar nu gaan we nog een stap verder. Zeker de toevoeging van de UC-WEBclient zorgt voor een enorme flexibiliteit. Stel je voor, je zit op het vliegveld met een laptop met een 3G connectie en ziet dat een collega, waar je advies van nodig hebt, aanwezig is. Via secure chat vraag je of hij even tijd heeft voor een Unified Conferencing (UC) sessie. Het antwoord is positief en door één simpele muisklik nodig je hem uit. Binnen enkele seconden heb je daarna een volledige UC-sessie, inclusief videoconferencing en document sharing. Nadat de sessie is afgelopen en je precies de antwoorden hebt op de vragen van die belangrijke klant, stuur je een uitnodiging voor een UC-sessie naar die klant. Deze ontvangt de uitnodiging per mail, opent de UC-WEBclient en de meeting kan starten. De grenzen van collaboration en videoconferencing worden nu echt verlegd".
Major Upgrade!
Met de upgrade van het COMvenience UC Platform naar release 6.1 is er een nog veel bredere inzetbaar mogelijk van het momenteel al unieke platform. Daarnaast is nu ook de weg vrijgemaakt voor nieuwe innovaties welke binnenkort toegevoegd zullen worden. Het huidige UC platform beschikte al over geïntegreerde toepassingen zoals presence, secure chat, file transfer, broadcasting, videoconferencing, desktop sharing, document sharing (samen aan een document werken), white board sessies en recording.
De extra voordelen c.q. mogelijkheden van release 6.1 zijn samengevat:
· video: verdere verbetering in beeldresolutie (full HD opties);
· audio: verbetering van het audiosignaal (van MP3 naar AAC) en een toevoeging van echo cancellation;
· bandbreedte gebruik: een (nog) verdere reductie van bandbreedte gebruik en minder c.q. sterke inperking van fluctuaties in gebruik van de bandbreedte;
· nieuw toegevoegd: federatie mogelijkheden waarmee een interactie met andere UC domeinen mogelijk is.
UC-WEBclient: ultieme vrijheid van communicatie en collaboratie!
Met de introductie van het COMvenience UC Platform release 6.1 is er een zeer bijzondere en absoluut unieke feature toegevoegd: de UC-WEBclient! Hiermee kunnen klanten externen eenvoudig uitnodigen voor een Unified Conferencing sessie door het verzenden van een e-mail met een weblink. De ontvanger van de e-mail uitnodiging, kan middels een link in de e-mail in combinatie met het eigen mailadres en een meegezonden meetingcode direct participeren in een UC-sessie. Het enige dat deze ‘genodigde’ dient te bezitten is een PC (laptop of desktop), een normale internetconnectie en een eenvoudige webcam.
Marcel den Besten, CTO – COMvenience en mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling en introductie van het nieuwe UC-Platform geeft een toelichting op de mogelijkheden van UC-WEBclient: "Wij zijn bijzonder trots op deze toevoeging aan onze dienst, dit maakt het echt een 100 procent major upgrade. In de afgelopen maanden kregen wij van diverse klanten het verzoek om een toepassing te ontwikkelen waarmee zij hun relaties onafhankelijk van locaties konden uitnodigen voor een Unified Conferencing sessie. Dat verzoek is nu dus gehonoreerd".
Over COMvenience Europe BV
COMvenience staat voor ‘gemak in communicatie’ en is specialist in ‘het nieuwe werken’, met als focus het ondersteunen van de High Performance Workplace bij klanten. Vanuit de overtuiging dat goede en makkelijke communicatie de samenwerking tussen personen en organisaties bevorderd, heeft COMvenience haar visie en portfolio ontwikkeld. Met haar diensten portfolio richt COMvenience zich op organisaties die communicatie als één van de key performance aspecten beschouwd. Het portfolio omvat een breed scala van Software-as-a-Service diensten en applicaties op gebied van Unified Conferencing, Videoconferencing en Collaboration.
Met als basis een continue markt monitoring gericht op Het Nieuwe Werken, mobiliteit en veranderingen op het gebied van communicatie- en (samen) werkprocessen brengt COMvenience innovatie naar de werkplek van de kenniswerker; ‘The High Performance Workplace’. Bij de uitvoering van dit proces werkt COMvenience nauw samen met haar strategische partners.
Als onderneming staat COMvenience voor duurzaamheid. Hierbij dient naast zorg voor het milieu en verantwoord ondernemen ook gedacht te worden aan de betekenis en toegevoegde waarde van nieuwe communicatietechnieken en -platformen voor de werknemers binnen de onderneming.