Mavim, een Nederlandse leverancier van procesmanagement software, heeft een nieuwe training ontwikkeld die zich specifiek richt op het vastleggen en beschrijven van processen.
In de Process Modelling training wordt de nadruk gelegd op de fundamentele principes van het proces beschrijven. Dit zorgt ervoor dat een organisatie beter in staat is om processen, procedures en werkinstructies structuur en vorm te geven wat het draagvlak voor deze informatie zal versterken.
Mavim heeft door talrijke projecten bij klanten de afgelopen jaren veel kennis en ervaring opgedaan op het gebied van het modelleren van processen. De juiste modelleringstechniek en vormgeving is essentieel voor de communicatie van procesinformatie naar alle lagen in de organisatie. De toegevoegde waarde hiervan is gebleken bij alle organisaties die hun processen duidelijk in kaart willen brengen. Deze kennis heeft Mavim nu gebundeld en voor een ieder ter beschikking gesteld in de training Process Modelling.
Voor het krijgen van voldoende inzicht in de bedrijfsprocessen is het van belang dat de processen goed gemodelleerd worden. Maar wat is nu eigenlijk een proces? Wat zijn de juiste termen die worden gebruikt bij het procesbeschrijven? Hoe worden conventies afgestemd? Hoe moet je een proces dusdanig beschrijven dat het begrijpelijk is voor zowel het management en de toezichthouders als voor de medewerkers op de werkvloer? En hoe moet je procesinformatie up-to-date houden?
BDO CampsObers Business Control en Mavim hebben jarenlange praktijkervaring in het speelveld van organisatieprocessen. Deze kennis delen zij in de vorm van de nieuwe training Process Modelling. In de eendaagse training wordt de trainee langs de theorie rond procesbeschrijving geleid. Daarnaast wordt de trainee, aan de hand van een praktisch stappenplan, in staat gesteld processen voor alle niveaus binnen uw organisatie vast te leggen.
"Wij zijn erg trots met de introductie van de Process Modelling training. Voor de nieuwe training is kennis van Mavim software niet noodzakelijk en zodoende het voor elk organisatie mogelijk maakt om het draagvlak voor bedrijfsinformatie te versterken", aldus Bart Schurer, Manager Service & Support.