IT-dienstverlener Inter Access heeft een partnership gesloten met BHVB, dat het servicemanagementframework ISM (Integrated Service Management) heeft ontwikkeld. Het partnership voorziet erin dat Inter Access optreedt als implementatiespecialist bij organisaties die kiezen voor ISM.
ISM is de snel opkomende standaard voor IT-servicemanagement. Het is een geïntegreerd framework met een implementatiemethode. Het framework omvat onder meer een out-of-the-box geïntegreerd procesmodel, standaardhelpdesktoolinrichting, templates voor procedures en werkinstructies, en standaarddocumenten voor onder meer SLA’s en rapportages. Het ISM-procesmodel is direct afgeleid van ITIL, maar is sterk vereenvoudigd, waardoor het makkelijker inzetbaar is.
Door de grote mate van standaardisatie is ISM binnen twee tot vier maanden in elke organisatie in te voeren. Standaardonderdeel van de implementatie is procescoaching. Die vindt plaats na de installatie en begeleidt de organisatie bij het stelselmatig beter leren omgaan met het ISM-raamwerk. Daarbij kan een organisatie gebruikmaken van ‘best practices’, zoals die in bijvoorbeeld ITIL, ASL, BiSL, COBIT of MOF zijn gedocumenteerd. Procescoaching voorkomt de terugval die veel organisaties doormaken na een traditionele ITIL-invoering.
BHVB is blij met het partnership. Het bedrijf verwacht door de samenwerking meer organisaties te bereiken, waarvoor ISM® een goed uitgangspunt is voor de implementatie van servicemanagementprocessen. Inter Access op zijn beurt biedt klanten nu de mogelijkheid om op versnelde wijze de IT-dienstverlening onder controle te krijgen en aantoonbaar te verbeteren.