Capgemini Group heeft aangekondigd dat het op een nieuwe manier applicatieprojecten gaat leveren, via de nieuw gecreëerde wereldwijde serviceline Application Lifecycle Services
Deze serviceline zal volgens Capgemini klanten ondersteunen om de applicaties gedurende de gehele levenscyclus te beheren, van ontwikkeling tot onderhoud en inclusief testen, implementeren en optimaliseren. Nu de kosten van applicatiebeheer steeds zwaarder op ondernemingen drukken en het beheer van het groeiende applicatielandschap steeds ingewikkelder wordt, proberen ondernemingen kosten te besparen en meer flexibiliteit te creëren door het beheer van hun bedrijfsapplicaties uit te besteden. Capgemini combineert hiertoe zijn capaciteiten op het gebied van applicatieontwikkeling en outsourcing om klanten te helpen hun IT te revitaliseren en het als een bron van innovatie en differentiatie in te zetten, ten bate van een groter competitief vermogen.
De nieuwe serviceline zal worden ondersteund door 15.000 specialisten in de hele wereld, inclusief de helft van de 20.000 medewerkers van Capgemini in India, die samen het hart vormen van Capgemini’s Rightshore leveringsmodel. In het kader van deze bedrijfsinnovatie zal Capgemini in de komende zes maanden 5.000 applicatieconsultants, ingenieurs, ontwikkelaars en managers opleiden in nieuwe methoden en technieken voor het vereenvoudigen van applicatie-infrastructuren. De nieuwe aanpak is gebaseerd op een krachtig Application Lifecycle Service Framework, dat op zijn beurt ontwikkeld is op basis van honderden best practices. Het resulterende product is gericht op het vereenvoudigen van architecturen en portfolioprincipes en het verbeteren van het IT-beheer.