Overal in Nederland is de feestverlichting van Homan weer volop aan het schijnen. Maar in de winkelstraten van 12 gemeentes krijgt de kerstverlichting een extra bijzonder tintje. Telecoi, speler in de mobiele diensten, is namelijk een langdurige samenwerking aangegaan met Homan, waardoor tientallen winkelstraten in o.a. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag vanaf vandaag bluetoothzones zijn geworden.
Telecoi en Homan slaan de handen ineen om Nederlandse winkelstraten interactief te maken. Vanaf vandaag is de feestverlichting in 12 gemeentes, waaronder Amsterdam, Rotterdam en Den Haag uitgerust met bluetoothkastjes. Omringende winkeliers kunnen hierdoor tijdens de feestdagen middels de bluetooth, een innovatieve marketingtool, speciale aanbiedingen en kortingscoupons versturen. Voorbij lopende consumenten krijgen hierdoor op hun mobiele telefoon tal van speciale aanbiedingen en kortingscoupons van winkeliers, die ze gelijk ter plekke kunnen gebruiken. Zo kunnen winkeliers op leuke, efficiënte en goedkope wijze direct met de aanwezige consumenten in hun winkelstraat communiceren. En zo aankopen kunnen stimuleren. Mede-directeur van Telecoi, Ton Aries: "Via bluetooth kunnen winkeliers op een goedkope, efficiënte en leuke manier direct communiceren met hun klanten. Bovendien is flyeren via bluetooth ook erg milieuvriendelijk, want er komt geen papier aan te pas! Deze Kerst kunnen bezoekers van tientallen winkelstraten verspreid door het hele land rekenen op een kerstgroet namens Homan en Telecoi via de mobiel. Winkeliers die geïnteresseerd zijn in het inzetten van een bluetoothcampagne kunnen met mij contact opnemen ".
Landelijk uitrollen
Telecoi en Homan hebben de intentie om de bluetoothzones in de winkelstraten volgend jaar landelijk verder uit te rollen. "Wij hebben gekozen voor een langdurige samenwerking met Homan omdat zij net als Telecoi staan voor kwaliteit. Homan is verantwoordelijk voor de verlichting van meer dan 400 winkelstraten in Nederland en voldoet aan alle wettelijke eisen en normen. Dit maakt het voor ons technisch en logistiek eenvoudig om bluetoothzones door heel Nederland te realiseren en een meerwaarde voor de winkeliers te zijn", aldus Ton Aries.