In september 2006 heeft Scholten Awater, Marcel Nulden aangesteld als commercieel directeur met als opdracht om de slagkracht van de organisatie te vergroten. Nu zit zijn klus erop en heeft Marcel besloten om per 1 januari 2010 te vertrekken.
Marcel Nulden stelt in een persbericht de kortst mogelijke uitleg dat zijn job als commercieel directeur bij Scholten Awater er na ruim 3 jaar op zit: "SA moest een schaalbare structuur en koers krijgen naar volume, beter gezegd ‘valume’ (volume + value producten). Niet doos- maar volledig klantgericht, ondersteund door alle bijbehorende technische skills en omlijnd met een geweldig fulfillmentproces. Bij SA hebben we een fantastische oefening gedaan. Daar ging naast veel focus, veel denk- en bouwwerk aan vooraf. We zijn door een barrière van ‘good naar great’ gegaan. Er staat een geweldige formule die enorm succesvol is en bovendien klaar is voor de toekomst. Vele hardware resellers hebben nu het nakijken. De organisatie is vrij groot, schaalbaar, behoorlijk zelfsturend en toch zijn de kernwaarden van het bedrijf behouden. Bovendien wordt dit hele spel aangedreven door topmensen. Mensen met passie, gedrevenheid binnen een cultuur die mensen het beste uit zichzelf laat halen".
"Scholten Awater is écht een top bedrijf en veel meer dan een hardware reseller. SA is een échte hardware fulfillment partner, dé absolute marktleider in Nederland en is bovenal volledig klantgericht", voegt Nulden toe. "Ik zal het missen, maar aan alles komt een einde. Ik kijk uit naar een nieuwe leuke opdracht. Die komt na een maandje vakantie wellicht wel weer op mijn pad."
Scholten Awater zal uiteraard versterkt voortgaan met haar strategie, gericht op het leveren van hardware en bijbehorende IT-diensten, gebaseerd op de principes van Operational Excellence.