DTZ Zadelhoff, internationaal adviseur en bemiddelaar op het gebied van commercieel vastgoed, stapt over op een unified communications (UC) oplossing van Cisco. De nieuwe UC-oplossing gaat de oude telefooncentrales bij DTZ Zadelhoff vervangt.
De eerste van de in totaal dertien Nederlandse vestigingen van DTZ Zadelhoff zal begin 2010 overgaan op het nieuwe UC-systeem, met onder andere IP-telefonie, contact center-functionaliteit, aanwezigheidsinformatie (presence), voicemail en single sign-on. Het bedrijf heeft Digacom, onderdeel van BAM Techniek, gekozen om dit grootschalige project – voor circa 450 medewerkers – uit te voeren.
Met deze investering wil DTZ Zadelhoff de bereikbaarheid van medewerkers en de dienstverlening richting klanten verder verbeteren. Aanleiding voor deze modernisering was de wens van een van de vestigingen van DTZ Zadelhoff om de verouderde telefooncentrales te vervangen, vanwege de beperkte mogelijkheden en capaciteit. Ook moet er een geavanceerd klantcontactcenter komen, waar onder andere telefonische storingsmeldingen voor de servicedesk van DTZ Zadelhoff Property Management bv binnenkomen. Een dergelijk contactcenter is noodzakelijk voor verdere certificering van dit bedrijfsonderdeel. Met de bestaande telefooncentrales waren deze wensen echter niet realiseerbaar.
Brian Timp, ICT Manager van DTZ Zadelhoff, zegt: "Met deze nieuwe unified communications-oplossing creëren we een toekomstgericht en betrouwbaar platform waarmee onze medewerkers beter, gemakkelijker en efficiënter kunnen communiceren en samenwerken, zowel onderling als met de klant. De bereikbaarheid wordt verbeterd en we leggen een solide basis voor toekomstige functionele uitbreidingen. Daarbij gaan we ook nog eens aanzienlijk besparen op de telefonie- en infrastructuurkosten. We vertrouwen op Digacom om de oplossingen die Cisco op dit gebied levert, optimaal in te richten."
Begin 2009 startte DTZ Zadelhoff met een onderzoek naar de mogelijke oplossingen. Daaruit kwam onder andere naar voren dat het zowel vanuit technisch oogpunt als qua kosten beter zou zijn om de verouderde telefooncentrales van heel DTZ Zadelhoff in één keer te vervangen. De keuze viel op de oplossingen van Cisco, omdat dit de enige leverancier is met een echte ‘end-to-end’ visie, die verder gaat dan alleen telefonie. De directe besparingen die DTZ Zadelhoff dankzij de nieuwe oplossing uiteindelijk zal kunnen realiseren, zijn hoger dan de maandelijkse leasekosten (via Cisco 0% Easy Lease).
Via een bestaande leverancier van DTZ Zadelhoff werd contact gelegd met Digacom. Aan de hand van uitgebreide business cases werden vervolgens duidelijk de voordelen en kostenbesparingen aangetoond die de investering in een Cisco UC-oplossing zou opleveren. Op basis hiervan is uiteindelijk het besluit genomen. Digacom en DTZ Zadelhoff werken momenteel hard om ervoor te zorgen dat de eerste 100 gebruikers begin 2010 zijn overgestapt op de nieuwe UC-oplossing, waarna de overige locaties, met nog eens 350 gebruikers, voor het einde van Q1 2010 volgen.