Per 1 december 2009 start COMvenience Europe met een nieuwe UC Partner Programma, gericht op Value Added Reseller van de Unified Conferencing diensten en applicatie.
In het channel programma zijn de partners echte partners. Een programma met een continue ontwikkeling en verbetering, aldus John Kroon, algemeen directeur van COMvenience Europe: "Eigenlijk zijn we al enkele maanden bezig met het selecteren van partners voor het UC partner netwerk van COMvenience. We hebben met een aantal potentiële partners de opzet van het UC Partner Programma besproken. Het programma is nu dus pas tot stand gekomen, nadat vooraf input gevraagd is aan diverse bedrijven die mogelijk partner wilden worden. Ik denk dat dit vrij uniek is in de ICT wereld. Binnen enkele weken verwachten wij dan ook de eerste UC Partners officieel te kunnen aankondigen".
COMvenience is niet op zoek naar veel UC Partners, maar wel naar partijen die een toegevoegde waarde kunnen leveren als verlengstuk van de COMvenience diensten naar de klant. Een typische COMvenience UC Partner heeft focus en kennis van een bepaalde sector c.q. vertical. Men kan de vertaalslag maken tussen de Unified Conferencing oplossingen en de processen van de klant.
Kwaliteit boven alles
John Kroon gaat verder: "We gaan bij het COMvenience UC Partner Programma niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit. Het is onze doelstelling om voor eind 2010 circa 15 UC Partners in Nederland en circa 10 UC Partners in België opgeleid en operationeel te hebben. Elke UC Partner moet voldoende business kunnen doen om de UC diensten en applicaties als een serieus (onder)deel van de omzet te kunnen beschouwen. Met 15 UC Partners in Nederland zou zodoende elke UC Partner een BPN-waarde kunnen coveren van 6 tot 7 Cebuco regio’s. Vanuit COMvenience willen wij alle tijd nemen om nieuwe partners te selecteren, op te leiden en te ondersteunen in het op gang brengen van de COMvenience UC business".
Het UC Partner Programma kent een viertal niveaus van partnership en omvat in eerste instantie een drietal UC offerings, namelijk:
o Hosted UC, de UC-as-a-Service volledige hosted dienst;
o Managed UC, een volledig dedicated UC platform gemanaged door COMvenience direct of door een UC Partner (op klantlocatie of binnen een data center);
o OnPremise UC, een bij de klant geïnstalleerd UC platform welke door de klant zelf gemanaged en onderhouden wordt.
In een later stadium zal het UC Partner portfolio van diensten en applicaties in overleg met de UC Partners verder uitgebreid worden.
UC Partners zijn geen resellers, maar echte partners
UC Partners kunnen op een brede ondersteuning van COMvenience rekenen. Ten eerste zal er niet met een distributeur gewerkt worden, UC Partners hebben ten alle tijden direct contact met de COMvenience (channel) organisatie. Maar ook zal COMvenience zorg dragen voor een complete demoset voor elke UC Partner, inclusief een technische en een verkoop training. Verder maakt het aanleveren van gekwalificeerde leads onderdeel uit van het UC Partner Programma.