ODS2, softwareleverancier van op het gebied van Field Marketing en Order Management, kondigt vandaag enkele uitbreidingen aan voor zijn Field Marketing Software (FMS). De modules Store Categorization en Article Databases worden toegevoegd waardoor gebruikers respectievelijk meer mogelijkheden krijgen bij het plannen van winkelbezoeken en het eenvoudiger wordt om een questionnaire op te stellen.
Field Marketing Software (FMS) van ODS2 is een geavanceerd pakket waarmee bedrijven alle verkoopbevorderende fieldmarketingactiviteiten kunnen plannen, monitoren en analyseren. Field Marketing Software van ODS2 is een kant-en-klare oplossing die direct is in te zetten om de presentatie, promotie en positionering van een product op de winkelvloer te verbeteren. De fieldmarketingsoftware is dankzij de modulaire opzet eenvoudig af te stemmen op de behoeften van een klant die daardoor niet wordt opgescheept met overbodige functionaliteit.
De nieuwe module Store Categories levert een flinke tijdsbesparing op bij het plannen van projecten en winkelbezoeken, waarbij winkels ingedeeld kunnen worden naar mate van belangrijkheid. Door eenmalig bezoekschema’s op te stellen en hieraan locaties te koppelen wordt vastgelegd of een winkel bijvoorbeeld een keer per week of een keer per maand dient te worden bezocht. Bij het daadwerkelijk inplannen van de bezoeken dient het schema als uitgangspunt, hetgeen een flinke efficiëntieslag betekent. Het is eenvoudig te monitoren of de winkelbezoeken overeenkomstig het schema worden afgewerkt. Dit betekent dat de klant altijd inzicht heeft in de actuele stand van zaken wat betreft de winkelbezoeken. Achteraf is eenvoudig een vergelijking te maken tussen de geplande en uitgevoerde bezoeken.
Article Databases leveren de gebruiker flexibiliteit en meer efficiëntie op bij het opstellen van questionnaires doordat producten, winkels en de vragenlijst aan elkaar zijn te koppelen. Verder maakt de module het mogelijk om per winkel exact inzichtelijk te maken wat de voorradige producten zijn en het promotiemateriaal dat aanwezig is. Het controleren van winkelschappen gaat hierdoor efficiënter en met minder kans op fouten. Voor de field marketeers wordt het invullen eenvoudiger doordat alleen de vragen worden getoond die op dat moment relevant zijn voor de betreffende winkel. Zij hoeven met andere woorden geen vragen in te vullen over producten en materialen die niet in de winkel aanwezig (horen te) zijn. De verzamelde informatie is zodoende meer afgestemd op de gebruiker.
Naast de nieuwe modules heeft FMS de laatste maand enkele software-updates ondergaan. Een overzicht van nieuwe features:
De resultaten van winkels en ketens kunnen voortaan worden uitgedrukt in procenten, absolute waarden, of gemiddelden.
Alle rapportages kunnen voortaan in PDF worden weergegeven, opgeslagen en verzonden.
FMS is naast Nederlands en Engels nu ook beschikbaar in het Duits, Frans en Spaans.
Voor een gedetailleerde beschrijving van FMS en een uitgebreide productfilm, zie http://www.ods2.com/oplossingen/field_marketing_software/beschrijving