Internetbureau Tam Tam biedt sollicitanten de beste online sollicitatie-ervaring in 2009. Deze prijs kreeg Tam Tam van Digitaal-Werven, een jaarlijks onderzoek naar de beste Digitale Sollicitatie-ervaring. Tam Tam is hiermee de opvolger van Reed Business, die in 2007 won en de winnaar van vorig jaar: TenneT.
Digitaal-Werven onderzoekt jaarlijks meer dan 300 bedrijven en organisaties, waaronder alle grote bedrijven, op hun digitale sollicitatie-ervaring. Hieronder valt onder andere de corporate recruitmentsite, maar ook het online sollicitatieproces en de afhandeling van de sollicitatie.
Tam Tam kreeg in 2008 nog een eervolle vermelding van Digitaal-Werven. "Het is goed om te zien dat het bedrijf niet gestopt is met investeren in de website nadat ze vorig jaar een eervolle vermelding kregen" aldus Bas van de Haterd van Digitaal-Werven. "Vaak zie je dat een corporate recruitmentsite een project is dat stopt nadat het live gaat, terwijl het juist zo belangrijk is om in beweging te blijven en je organisatie als een levendig geheel te presenteren".
Tam Tam heeft de prijs ontvangen omdat de vakjury van mening was dat Tam Tam het beste van alle genomineerden hun employer brand over wist te krijgen. De organisatie is transparant en geeft een hele persoonlijke inkijk in hoe het is om te werken bij de organisatie. Bij het online proces en de reactie op de sollicitatie staat de kandidaat duidelijk centraal centraal.
Tam Tam zelf is erg gelukkig met de prijs: "Vorig jaar hadden we een eervolle vermelding. Tam Tam heeft als streven elke 6 weken de website te verbeteren, maar of dit ook lukt is altijd lastig om te beoordelen aangezien je zelf dicht op het vuur zit. We beschouwen deze prijs dan ook als een bevestiging dat dit niet alleen de juiste strategie is, maar de veranderingen ook daadwerkelijk verbeteringen zijn gebleken." aldus Marlien de Roo van Tam Tam.
Paul Manuel, partner bij Tam Tam, voegt hieraan toe: "Wij zijn erg blij met deze waardering en het commentaar van de jury. Het is een bewijs dat we met een goed gevoel voor internetconcepten en interactieve stappen een goed resultaat bereiken. We helpen graag onze klanten volgend jaar van ons te winnen."
Een eervolle vermelding was er in 2009 voor TOPdesk. De jury was bijzonder te spreken over de korte video`s over een heel breed spectrum van functies binnen dit IT bedrijf. Ook heeft TOPdesk zijn HR beleid en functies duidelijk afgestemd op de te werven doelgroep, IT studenten.
Digitaal-Werven vind het bijzonder dat twee relatief kleine organisaties de beste sollicitatie-ervaring kunnen bieden. "Het is duidelijk dat budget een ondergeschikte rol speelt boven logisch nadenken en oprechte interesse in de kandidaat als het gaat om het bieden van een goede digitale sollicitatie-ervaring" aldus Bas van de Haterd.