Exact lanceert een nieuwe merkidentiteit op 25ste verjaardag.
Gebaseerd op de ondernemersgeest van Exact concentreert de merkstrategie zich rondom het geven van vrijheid en controle aan ondernemers. Raj Patel, CEO van Exact, zegt: "Ons merk benadrukt wat ons bedrijf de afgelopen 25 jaar heeft gedaan en zal blijven doen in de toekomst. Onze oplossingen ondersteunen mensen op twee manieren. Ten eerste hen in staat te stellen controle te hebben over hun onderneming zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen en ten tweede de vrijheid te geven te doen wat noodzakelijk is om waarde te creëren voor hun onderneming."
Daarnaast introduceert Exact vier hoekstenen die essentieel zijn voor het succes van kleine en middelgrote bedrijven en waarmee Exact bedrijven kan helpen: mensen, samenwerking, structuur en resultaten zijn de fundamentele aspecten die de manier waarop Exact’s oplossingen zijn ontwikkeld duidelijk weergeven.
Tevens introduceert Exact een nieuw logo bestaande uit het Exact-woordmerk voorafgegaan door een "is" teken wat de overtuiging uitdrukt dat Exact bestaat naast zijn klanten en de waarde die wordt gecreëerd door deze samenwerking. De tagline "Exact. And is all comes together." weerspiegelt de kern van wat Exact zijn klanten brengt: de toegevoegde waarde die zijn geïntegreerde oplossingen en de propositie van de hoekstenen met zich mee brengen. Het drukt ook een gevoel van comfort en gemak uit, en dat, uiteindelijk, alles goed komt.