De Universiteit Utrecht heeft een raamovereenkomst gesloten met Scholten Awater voor het leveren van hardware en aanverwante dienstverlening. Het contract heeft een geraamde waarde van acht miljoen euro. Dit blijkt uit een recente inventarisatie van overheidsgunningen in ict-land. CRN zet deze gunningen regelmatig op een rijtje.
De looptijd van de raamovereenkomst bedraagt twee jaar met een mogelijke verlenging van twee maal twaalf maanden. Scholten Awater is als wederverkoper geselecteerd na een Europese aanbesteding waarbij uiteindelijk vier partijen de finalefase bereikten. Het geleverde assortiment bestaat uit een standaard desktop, power workstation, losse monitoren (19" en 22"), laptops (2", 15" en 17"), randapparatuur en een aantal specials. Bij de te leveren diensten betreft het onderhoudsovereenkomsten/garantieafhandelingen, installatie UU-images, aflevering en installatie op de werkplek en data wiping oude gegevensdragers.
Noord-Holland vervangt brug-plc’s
De provincie Noord-Holland heeft Langezaal en Inniger uit Leiden geselecteerd voor het vervangen van de plc-installaties voor 26 bruggen, inclusief de levering en programmering van de software. Noord-Holland moet de plc’s (programmable logic controller) vervangen omdat deze procesbesturingseenheden bij de huidige leverancier uit de productie zijn genomen en niet meer worden onderhouden.
Sigmax levert terminals voor opsporingSigmax Law Enforcement uit Enschede levert aan Leiden en Alphen aan den Rijn nieuwe handterminals. Bij beide Zuid-Hollandse gemeenten maken gemeentelijke opsporingsambtenaren gebruik van handterminals voor de communicatie over onder andere vergunningen en kentekenregistratie. De in Alphen aan den Rijn gebruikte handterminals met geïntegreerde printers moeten vervangen worden door twintig nieuwe handterminals en bijbehorende software met losse printers. De gemeente Leiden wil vijftig nieuwe handterminals.
Gemeente Amsterdam begint proef betaald rijden
ARS Traffic & Transport Technology en het Duitse Efkon mogen voor de gemeente Amsterdam een proef betaald rijden uitvoeren. De testomgeving bestaat onder andere uit het registreren van de voertuigbewegingen van de deelnemers, het verwerken van de verzamelde gegevens, het uitkeren van compensatie aan de deelnemers, het opstellen en verzenden van de facturen, het innen van de opgelegde heffingen bij de deelnemers, het opzetten en onderhouden van een website met een persoonlijke webportal, het opzetten en bemannen van een helpdesk en het meewerken aan opsporing van sabotage van het systeem.