Avaya, leverancier van telefoniesystemen, zakelijke applicaties en diensten, heeft zijn nieuwe wereldwijde channelprogramma aangekondigd: Avaya Connect. Het nieuwe programma moet resellers ondersteunen om meer winst te maken en te groeien. Dit werd bekend gemaakt op de 2010 Avaya EMEA Partner Conferentie in Praag, waar ook Nederlandse partners aanwezig zijn.
Avaya, leverancier van telefoniesystemen, zakelijke applicaties en diensten, heeft zijn nieuwe wereldwijde channelprogramma aangekondigd: Avaya Connect. Het nieuwe programma moet resellers ondersteunen om meer winst te maken en te groeien. Dit werd bekend gemaakt op de 2010 Avaya EMEA Partner Conferentie in Praag. Avaya gaat al zijn bestaande channelprogramma’s integreren in het wereldwijde Avaya Connect programma. Daaronder vallen alle processen, prijzen, trainingen en certificeringen. Doel hiervan is dat alle soorten partners hun klanten dan beter kunnen bedienen, aldus Avaya. Partners worden ingedeeld in Platinum, Gold, Silver en Autorized.
Avaya wil alle verschillende partners, van grote systeem integratoren tot en met mkb-resellers, beter en op maat bedienen, aldus Avaya’ s channelbaas Jeremy Butt. Avaya zegt partners met Avaya Connect nog beter te ondersteunen, zoals financiële en technische ondersteuning, kortingen en marketingsupport.
2011
Europese partners kunnen verder ook gebruik maken van de Services Expert en Small and Medium Enterprise Expert specialisatie programma’s. Voorheen was dat alleen beschikbaar voor Noord-Amerikaanse partners. Avaya Connect heeft ook het Geographic Designation component om multinationale klanten beter te ondersteunen waarbij er nauwer met partners wordt samengewerkt.
Via het Avaya Connect training model kunnen resellers zich onder andere specialiseren in unified communications, contact center en small en midsized solution lifecycles. In totaal zijn er 13 solutions track te volgen. Voorheen waren dat er 97, maar dat is naar beneden gebracht om tijd te besparen en de complexiteit te verminderen.
Avaya Connect start op 1 februari 2010. Rond februari 2011 moeten alle partners binnen het nieuwe Avaya Connect zijn ondergebracht.
Cisco
Avaya wil met Avaya Connect de stap naar een meer channelcentrische organisatie maken dat partnervriendelijk is. Komende dagen horen ruim 300 Europese partners wat dat allemaal concreet inhoud. Het Avaya EMEA-management bestaat tegenwoordig uit mensen die voorheen werkten bij channelcentrische organisaties. Zo werkte Avaya’s channelbaas Jeremy Butt eerder bij Motorola, Watchguard en Cisco, een concurrent van Avaya. Grappig detail is dat in alle kamers van het Clarion hotel in Praag, waar de conferentie wordt gehouden, een Cisco IP Phone 7945 staat.