Branchevereniging ICT~Office wil dat bedrijven beter nadenken over de mogelijkheden van ict. Daartoe start de branchevereniging de campagne ICT Helpt. Met advertenties en een website moeten bedrijven erop worden geattendeerd welke voordelen ict biedt. De branchevereniging vertelt niet hoeveel de campagne kost.
'Mensen weten dat ict-kosten kan besparen of processen in gang kan zetten, maar ze weten niet hoe ict dat kan doen. Wij willen bedrijven inspireren hoe ict in te zetten', zegt een woordvoerder. Op de website icthelpt.nl worden voorbeelden gegeven van ict-projecten in de verschillende sectoren. 'Wij hopen dat een onderwijsinstelling niet alleen naar de projecten in het onderwijs kijkt, maar kijkt naar de projecten in andere sectoren.'
Standaardmethoden
Volgens de branchevereniging grijpen bedrijven terug naar de standaardmethoden om geld te besparen, bijvoorbeeld door de bezuinigen op personeel. 'Je kunt de arbeidsproductiviteit ook goed verhogen door middel van ict. Automatisering kan ook helpen bij duurzaamheidsvraagstukken', aldus de woordvoerder.
De advertenties laten een nieuwsbericht zien en daarop een post-it waarin staat wat ict voor dit probleem kan doen. De vervolgcampagne is dat bedrijven zelf een post-it moeten verzinnen bij verschillende actuele zaken. Daarnaast wil de branchevereniging ook kamerleden attent maken op de mogelijkheden van ict. De woordvoerder zegt daarover: 'We willen dat ze bij problemen ook denken: zou ict daar iets aan kunnen doen?'
Goed initiatief ICT-Office.
Ideetje voor versie 2:
Online benaderbare web-database,portal met uitgewerkte (en reeds geimplementeerde) cases van succesvolle ict-projecten.
Dat kan een mooie etalage worden voor bedrijven die hun ict-pronkstukken willen delen met de wereld. Het kan tevens dienen als fijne bron van inspiratie voor mensen en bedrijven die nog voor een (soortgelijke) uitdaging staan. Binnenkort te bewonderen op
http:// http://www.show-your-ict-stuff.nl?
Kennis is macht, kennis delen is machtiger 🙂
@RV
kijk eens op http://sourceforge.net
FOSS liefhebbers weten dat al heeeeeeel lang.
Aardig initiatief, maar het was duidelijker geweest als er cases waren opsteld wel of niet fictief die bepaalde campagnes toelichten. Ik vind dat de campagnes op zich staan en dat het voor een niet ict’er, want als er het over bezuinigen gaat licht de beslissing in veel gevallen niet bij een ict’er niet duidelijk is qua toepassingen van de campagnes.
En dus ook niet hoe deze daadwerkelijk kunnen worden toegepast in organisaties.