Paralax Planning Solutions heeft Ronald de Bakker (46) aangesteld als Marketing Manager. Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing, product management, trainingen en channel management van de leverancier van personeelsplanningsoftware. Ook treedt De Bakker toe tot het management team van Paralax.
Tot drie jaar geleden was De Bakker werkzaam als marketing directeur bij Xerox, waar hij leiding gaf aan een geïntegreerde marketingcommunicatie afdeling. De affiniteit met software leidde Ronald de Bakker in 2008 naar software huis Mavim, waar hij als CCO opereerde en bracht hem uiteindelijk bij Paralax.
Ronald de Bakker: "Ik volgde de ontwikkelingen bij Paralax al enige jaren met veel interesse. Paralax is een van de hardst groeiende softwareleveranciers van het land en de crisis heeft daar niets aan veranderd. Sterker nog, de grotere focus op kosten en rendement, zorgt er juist voor dat ook senior management meer aandacht heeft voor een onderwerp als personeelsplanning. Het is voor mij een ontzettend mooie uitdaging om de (internationale) groei-ambities van Paralax te ondersteunen en nog meer potentie uit het bedrijf te halen."
Paralax is marktleider op het gebied van planningsoftware in Nederland en ook in het buitenland is Paralax actief, met name in Duitsland, België en Frankrijk neemt het aantal klanten toe.