HP zet verder in op de Nederlandse telecommarkt. Zo is het productportfolio met zogenaamde ‘embedded’ en ‘non-embedded’ notebook pc’s en Mini Notes uitgebreid en gaat het bedrijf met Nederlands grootste telecomdistributeur MCC samenwerken
HP heeft onlangs diverse ultra lichte notebook pc’s en Mini Notes op de markt gebracht. Embedded – dat wil zeggen met de mogelijkheid om direct connectie met een draadloos telecom netwerk te maken – en non-embedded. Bij de zogenaamde embedded producten is aanschaf van randapparatuur om de verbinding tot stand te brengen niet meer nodig. Afsluiten van een data abonnement bij een telecom provider is voldoende om altijd en overal over Internet te beschikken.
In het segment ‘ultra licht’ heeft HP de HP Pavilion dm1 en dm3 geïntroduceerd. De dm1 is de goedkoopste ultra mobiele notebook die HP levert. De HP Pavilion dm3 combineert prestaties, mobiliteit en een gunstig prijspeil. De dm3 is voorzien van Multi Gesture op het Touchpad. Dit houdt in dat eenvoudige commando’s via het TouchPad gegeven kunnen worden. Hiermee is bijvoorbeeld scrollen door webpagina’s, bekijken en aanpassen van foto’s (zoom, rotate) mogelijk. Naast notebooks voert HP natuurlijk Mini Notes: de HP Mini 110 by Studio Tord Boontje, met een 3D deksel, opgebouwd uit meerdere lagen waardoor het design op de oppervlakte lijkt te drijven en de Mini 110 in een design met zwarte draaikolken. Daarnaast levert het bedrijf de Compaq Mini 311, met het – voor een Mini PC – grootst mogelijke scherm van 11,6 inch in high definition (HD) resolutie.
Distributeur
Door de versmelting van ICT en telecom verandert het afzetkanaal. Om dit nieuwe afzetkanaal goed te kunnen bedienen en trainen heeft HP een distributie-overeenkomst met Mobile Communication Company (MCC) gesloten. MCC is de grootste onafhankelijke distributeur van telecommunicatiehardware, mobiele oplossingen en abonnementen in Nederland. Harold van Wijk, Sales Director MCC Nederland: "Telecom, ICT en Consumer Electronics hebben tegenwoordig zoveel raakvlakken dat wederverkopende partijen van alle markten thuis moeten zijn om goed advies te kunnen geven. Wij spelen hierop in door resellers te trainen en daarnaast kant-en-klare product- en dienstencombinaties te leveren. We zijn natuurlijk trots op de toevoeging van een sterk A-merk als HP aan ons portfolio."