Tech Data zet, samen met de Channel Media Company, de reseller “Online” centraal als informatieportal tussen leverancier en eindgebruiker.
Een website met up-to-date kwalitatieve productinformatie is een kostefficiënt middel om klanten en prospects te overtuigen, aldus Tech Data. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 90% van de IT-gebruikers zich eerst informeert en oriënteert op het internet alvorens tot aankoop over te gaan. Daarom heeft Tech Data begin 2009 een exclusief en gratis programma geintroduceerd: TD Media. Elke reseller kan zijn website automatisch en dynamisch laten voeden met de up-to-date kwalitatieve content en acties van de producten die hij verkoopt.
Resellers worden op die manier de centrale informatiebron tussen klant en leverancier. Channel Marketing Manager Axel de Noord: "Met TD Media bieden wij een zeer efficiënte oplossing: wij kunnen microsites van fabrikanten integreren in de websites van resellers. Zo krijgt de fabrikant zekerheid dat alle laatste info over producten, oplossingen en acties snel op de site van de resellers staat. En de reseller kan zich bij zijn klanten positioneren als eerste en centrale informatiebron. Dat zal leiden tot extra leads en sales.
Het TD Media programma is een gratis service van Tech Data waarbij de reseller verder geen inkoopverplichtingen heeft naar Tech Data. Een reseller kan in het TD Media programma stappen als Media Partner. Wij werken hiervoor samen met Channel Media Company, een toonaangevend Online channel marketing bedrijf." Directeur Channel Media Company Marco van den Bosch vervolgt: "Ons toverwoord heet ‘glokalisering’. Wij zetten centraal een marketingplatform op, maar elke lokale reseller bepaalt autonoom wat hij wel of niet publiceert: hij maakt zowel een keuze uit productcategorieën als uit de merken. Wij garanderen permanent en automatisch de meest up-to-date info."
Verdien geld per click
Tech Data wil resellers niet alleen gratis kwalitatieve content online aanbieden, maar bijvoorbeeld ook geld laten verdienen per click. Axel de Noord: "Leveranciers hebben de mogelijkheid om een TD Media campagne aan te bieden aan deelnemers in TD Media. De IT resellers plaatsen vervolgens deze media campagne op hun homepage. Door actieve klantbenadering van de reseller kunnen zij traffic genereren naar de desbetreffende campagne die dan bijvoorbeeld een afgesproken vergoeding per click uitkeert. Extra omzet zonder moeite!" Marco van den Bosch: "Deze manier kunnen leveranciers veel doelgerichter adverteren en blijven de advertentiegelden in het IT kanaal. TD Media biedt resellers eveneens de mogelijkheid om promoties van fabrikanten automatisch te vertalen naar een persoonlijke Direct Mail. Vanaf november 2009 is het compleet inrichten van een webshop voor resellers ook een optie".