Kaseya, leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en zakelijke IT-afdelingen, zegt dat zijn vierde en laatste reeks Revolution Sessions van 2009 goed is bezocht.
George van Brugge, Kaseya’ senior vice president van Continental Europe, zegt dat de sessies, die in het hele land werden gehouden, goed zijn bezocht. Op elke sessie kwamen wel 30 to 40 resellers af. Het resellerbestand van Kaseya groeit inmiddels ook door.
Kaseya’s Revolution Sessions stonden onder leiding van Wiljan Oomen van Stepco. Stepco startte zestien jaar geleden met onderhoud van computers en moest door de beperkte schaalbaarheid van haar breakfix dienstverlening en steeds maar dalende marge op hard- en software, op zoek naar ontwikkelingen en nieuwe kansen in de IT-dienstverlening. Een analyse van het dienstenaanbod vormde de start van de revolutionerende bedrijfsvoering. Daarbij ging men op zoek naar een schaalbaar Managed Services Platform, zodat klanten met een servicecontract beter bediend zouden kunnen worden. Een hogere klanttevredenheid en het bedienen van een groter aantaal klanten, zonder direct extra werknemers in dienst te moeten nemen, vormden de doelstellingen. Na de interne verbeterslag, waarbij monitoren, rapporteren en generieke dienstverlening de speerpunten zijn geweest, staat Stepco 100 man sterk in de regio Eindhoven – Maastricht op de kaart. De nieuwe Managed Services-benadering werkte; klanten zijn zeer tevreden evenals de medewerkers. Zo zijn pro-activiteit en efficiency nu onlosmakelijk verbonden met Stepco’s dienstverlening, dat inmiddels honderden klanten in de regio bedient.
Service manager Wiljan Oomen nam bezoekers van de Revolution Sessions stap voor stap mee langs het pad van verandering, zoals Stepco dat heeft doorlopen. "Het is fantastisch een dienstverlening te kunnen inrichten waardoor klanten zeggen dat ze weer rust en vertrouwen hebben in hun IT-omgeving", aldus Oomen.