Onder het motto “Lotus Loves” start een groots opgezette campagne om te laten zien dat de Lotus-portfolio als geen ander in staat is ‘Slimmer Werken’ mogelijk te maken. De campagne is een gezamenlijke inspanning van alle IBM Lotus Business Partners in samenwerking met IBM Nederland, bedoeld om Lotus Connections extra onder de aandacht te brengen van het MKB.
In totaal hebben vijfentwintig IBM business partners het initiatief genomen om samen te bouwen aan de positionering en de naamsbekendheid van Lotus.
LUG 2009, 29 en 30 oktober
De kick-off van de Lotus Loves campagne vindt plaats op de LUG2009, de Lotus User Group Conference die op 29 & 30 oktober plaatsvindt in Amsterdam. Dit is het grootste Lotus Software evenement in Nederland, van de afgelopen tien jaar. Het evenement beslaat twee dagen vol met technische sessies, IT-strategie, en IT-visies. Allemaal rond IBM Lotus software.
Roland Hameeteman, directeur van e-office en mede-initiatiefnemer van de samenwerking: "Centraal op het evenement hebben we een grote Lotus Loves stand ingericht. Alle Lotus business partners laten daar in gezamenlijkheid zien waar het bij Lotus om gaat, namelijk slimmer werken. Afhankelijk van de positie van de partner kan dat bijvoorbeeld zijn: Lotus Loves People, Lotus Loves Microsoft of Lotus Loves Google. Het is voor zover ik weet de eerste keer dat business partners samen zo’n groot initiatief nemen om een bepaalde groep oplossingen te profileren. De partners zijn hier in de lead."
"Lotus heeft zichzelf feitelijk opnieuw uitgevonden en beweegt zich razendsnel naar SaaS, Software as a Service. Hier is IBM van nature erg sterk in, omdat het bedrijf nu eenmaal goed is in grote omgevingen en infrastructuren. Aan de voorkant zijn het vooral de business partners die waarde toevoegen en MKB bedrijven slimmer laten werken."
Voor meer informatie, zie ook www.lug2009.nl