De nieuwe versie van Avaya Aura maakt Unified Communications (UC) en intern samenwerken toegankelijk voor middelgrote organisaties. Deze nieuwe energiezuinige, virtuele UC-oplossing op basis van één server is geschikt voor organisaties tot 2.400 medewerkers op maximaal 250 locaties en rekent af met het beheer van meerdere communicatie-infrastructuren binnen een bedrijf, zoals pagers, draadloze en vaste telefonie.
De oplossing biedt een vereenvoudigde communicatie-infrastructuur met kostenbesparing als gevolg. Middelgrote organisaties kunnen nu ook profiteren van voordelige, geavanceerde Unified Communications- en contactcenterfunctionaliteit.
De nieuwe Avaya Aura-versie voor middelgrote organisaties is een van de eerste oplossingen met virtualisatietechnieken en gebaseerd op real-time communicatiestandaarden. Virtualisatie maakt het softwarematig mogelijk dat verschillende applicaties gelijktijdig op één server draaien. Deze technologie is voor Avaya dé methode om in de toekomst applicaties te implementeren.
De naam van de unieke real-time virtualisatietechnologie van Avaya Aura is Avaya Aura System Platform. Deze maakt het mogelijk om volledige versies van Avaya Communication Manager, Voice Messaging, SIP Enablement Services, Application Enablement Services, Utility Services en Media Services te installeren op één server. Avaya Aura voor middelgrote ondernemingen gebruikt System Platform in combinatie met standaardservers. Avaya Aura biedt communicatie op basis van beveiligde connecties en de schaalbaarheid en flexibiliteit die bedrijvennodig hebben voor hun zakelijke communicatie.
De voordelen van Avaya Aura op een rij.
Gebruikers hebben tot 75 procent minder hardware, stroom en koelingsapparatuur nodig. Ook de onderhoudswerkzaamheden nemen daardoor met driekwart af. Dit alles resulteert in een aanzienlijk lagere Total Cost of Ownership en een milieuvriendelijker bedrijfsvoering.
Eenvoudige installatie en eenvoudig beheer. Avaya Aura omvat geïntegreerde applicaties en wizards voor beheer en administratie. Een basisconfiguratie kan in één a twee uur volledig geïnstalleerd worden.
Meer flexibiliteit met ingebouwde functionaliteit voor monitoring op afstand. Met een optionele back-upserver voor het redundant uitvoeren van de dataomgeving wordt een single point of failure voorkomen.
"Toen we in mei 2009 Avaya Aura lanceerden, was het een doorbraak voor grote bedrijven die zochten naar een manier om de efficiëntie van hun Unified Communications- en contactcentersystemen te verhogen", zegt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya Nederland B.V. "Met de lancering van Avaya Aura voor middelgrote organisaties maken we dezelfde geavanceerde functionaliteit beschikbaar voor elke onderneming."
Klanten kunnen Avaya Aura eenvoudig uitbreiden met Avaya Contact Center Express (CCE). Dit is een multichannel contactcenteroplossing voor middelgrote bedrijven. CCE biedt onder andere een uniforme schermweergave voor desktops, geavanceerde multimediatools en integratie met veelgebruikte CRM-software inclusief Microsoft Dynamics CRM. CCE zal binnenkort bovendien worden uitgebreid, zodat bedrijven contactcenterdata en de mogelijkheden van Avaya Aura Communication Manager vanuit CCE kunnen beheren.
Avaya Aura voor het middensegment is verkrijgbaar in een Standard- en een Enterprise-editie. De Enterprise Edition omvat het Avaya Unified Communications All Inclusive-eindgebruikerspakket. Bedrijven die de Standard Edition gebruiken, kunnen het eindgebruikerspakket toevoegen per gebruiker. Hiermee hebben medewerkers van middelgrote bedrijven eenvoudig toegang tot alle zakelijke communicatiefunctionaliteit vanuit gebruiksvriendelijke, uniforme interfaces – ongeacht of ze mobiel, thuis, op een andere bedrijfsvestiging, in een hotel of op kantoor werken.