Yes Telecom, mobiele telecomprovider voor de zakelijke markt, kiest Google Apps ter vervanging van hun bestaande e-mailomgeving. e-office adviseerde en implementeerde de e-mailomgeving in de cloud. De telecomprovider beschikt daardoor over een schaalbare en betrouwbare e-mailoplossing met een gegarandeerde uptime.
Yes Telecom had te maken met technische en capaciteitsproblemen in hun bestaande e-mailomgeving. Dit kwam voornamelijk door de groei van de organisatie. Daarnaast werd de bestaande e-mailoplossing te groot en te complex om goed te kunnen beheren. De rek was uit de omgeving die bestaat uit 80 gebruikers. Dit resulteerde in administratieve beperkingen, zoals mailquota.
e-office Google adviseerde Yes Telecom over te stappen op Google Apps; een zakelijke applicatie-omgeving in de cloud. Daardoor kreeg Yes Telecom de beschikking over een schaalbare, flexibele en vooral betrouwbare e-mailoplossing. Vooral omdat Google een uptime van 99,9 procent garandeert in de service level agreement (SLA). Ook op het gebied van beheer en onderhoud biedt deze omgeving veel voordelen, aangezien Google Apps in de cloud draait, is het volledige beheer en management van de omgeving uitbesteed.
Krisna Ganpat, COO van Yes Telecom: "Als zakelijke mobiele provider bevinden we ons in een zeer concurrerende markt. Daarbij is het belangrijk dat we blijven innoveren en vooruit blijven kijken. Mede daarom bieden we binnenkort aan onze zakelijke gebruikers VoIP-diensten aan, waarmee we zelf ook cloud provider worden. In dat kader is het een logische stap intern ook gebruik te maken van cloud-gebaseerde zakelijke applicaties. In Google Apps hebben we dit gevonden."
Yes Telecom heeft Google Apps inmiddels geruime tijd in gebruik en dit leverde hen al concrete besparingen op. De ICT-afdeling van twee personen, die zowel verantwoordelijk is voor het beheer als de ontwikkeling van de ICT-omgeving, kon door het outsourcen van de volledige e-mailomgeving een halve FTE besparen om aan ontwikkeling van ICT-systemen te besteden.