McAfee breidt zijn professional services uit voor zijn directe accounts. De meeste services van die worden via channel partners geleverd. Ook worden parters beter beloond. Dit werd bekend gemaakt op het partnerevent Focus9.
McAfee breidt zijn professional services uit voor zijn directe accounts. Dit werd bekend gemaakt op het partnerevent Focus9. De meeste services worden via channel partners geleverd, aldus ceo Dave DeWalt. McAfee wist de laatste jaren zijn technologie aanbod uit te breiden, van endpoint protection tot en met enterprise risk management systemen. Alleen de professional services bleef achter. Dat wordt nu uitgebreid.
DeWalt verwacht veel groei rond managed en cloud services. McAfee nam voor deze markt recentelijk managed security leverancier MX Logic over voor 140 miljoen dollar. MX Logic levert diensten aan 40.000 klanten via 1800 resellers.
McAfee introduceerde eerder op de conferentie het Authorized Support Program en het McAfee Managed Security Services Program.
McAfee zei eerder dat het partners beter gaat belonen indien ze meer investeren in kennis rond verkoop en de producten. Daarvoor wordt een prijsmodel ontwikkeld en een strenge gecontroleerde dealregistratie. McAfee introduceert verder een ‘Ready, Set, Sell’ methode en accreditatieprocedure onder de noemer Accreditation, Certification, Enablement (ACE).