De Franse ict-dienstverlener Bull kiest software van de Nederlandse leverancier Priox voor het managen en monitoren van zijn nationale en internationale dienstverlening. Het gaat daarbij om afspraken met klanten over managed services en outsourcing. Naast enkele Nederlandse Bull-vestigingen zullen ook internationale vestigingen en Bull-partners met het Priox-pakket werken.
De software biedt de dienstverlener de mogelijkheid de prestaties van zijn managed services- en outsourcing-organisatie bij zijn klanten in real-time te volgen via zogeheten dashboards. Daarmee wordt het voor mogelijk om snel in te grijpen, wanneer dat nodig is. Klanten kunnen zich hierdoor concentreren op hun primaire bedrijfsprocessen.
Op de servicedesk biedt Priox een programma voor de registratie en afhandeling van incidenten. De basis hiervoor zijn de veel gebruikte ITIL-processen. Die informatie vormt de basis voor het bewaken van de prestaties van de organisatie.
Webinterface
Bull gebruikt de Priox Service Management Suite nu alleen nog binnen de eigen organisatie, maar wil op korte termijn ook klanten met de software laten werken. Die krijgen toegang via een webinterface. Daarmee kunnen zij zelf meldingen van incidenten aanmaken. Dat bekort de doorlooptijd en wordt de dienstverlening voor de klant transparant.