TeleSpectrum introduceert een pakket dat bestaat uit een Avaya telefonie oplossing (IP Office of Communication Manager) en een SIP verbinding. Dit pakket biedt de klant één aanspreekpunt voor zijn totale telefoniedienst en bovendien kunnen er besparingen worden gegenereerd op zowel vaste als variabele kosten.
TeleSpectrum biedt in samenwerking met zusterorganisatie TeleSpectrum Managed Voice Services (TMVS) de mogelijkheid haar klanten aan te sluiten via diverse netwerkproviders, zoals BBned, Eurofiber, Surfnet, Zeelandnet, TNF, CDS en Ndix. Dit betekent dat eindgebruikers die al een relatie hebben met één van deze partijen hun telefonie- en datadiensten over één (glas)verbinding van TeleSpectrum kunnen afnemen. Bestaande ISDN lijnen kunnen worden opgezegd wat een extra kostenvoordeel oplevert.
Als carrier biedt TMVS de mogelijkheid telefoonnummers naar TMVS te porteren. Hiermee heeft de klant één aanspreekpunt voor zowel het spraak- als dataverkeer via een end-to-end IP-netwerk. Bovendien biedt TeleSpectrum indien gewenst de dienst volledig beheerd aan, waardoor gebruikers geen omkijken meer hebben naar beheerwerkzaamheden in de telefonieomgeving. Daardoor kunnen zij meer tijd besteden aan hun primaire bedrijfsprocessen. TeleSpectrum verzorgt ook de maandelijkse facturatie van zowel de diensten als de telefoongesprekken en stelt deze via een webportal ter beschikking aan alle klanten, tot op gebruikers niveau.
SIP Trunking
TeleSpectrum biedt tevens een SIP Trunking-dienst waardoor klanten hun huidige digitale centrale niet hoeven te vervangen om toch gebruik te kunnen maken van SIP lijnen. Het is mogelijk om via een SIP / ISDN box een SIP verbinding aan te sluiten op de bestaande ISDN-centrale van de klant. Dat maakt SIP Trunking ideaal voor MKB’ers en andere organisaties die willen profiteren van VoIP zonder grote investeringen te doen in nieuwe telefonie-infrastructuur. Dit is een laagdrempelige en voordelige manier om spraak- en dataverkeer via één netwerk te transporteren.
De kracht
"Avaya vormt de ideale basis voor ons nieuwe SIP aanbod. Deze zakelijke communicatieoplossing werkt uitstekend met SIP-netlijnoplossingen van TMVS", zegt Johan Dontis, Sales Manager bij TeleSpectrum. "Daarnaast omvat de Avaya telefonie oplossing alle gewenste functionaliteit voor organisaties van uiteenlopende omvang. Klanten kunnen naar gelang hun wensen en eisen extra Avaya-communicatie applicaties toevoegen aan hun omgeving of juist weglaten – de mogelijkheden van deze communicatieoplossing zijn bijzonder veelzijdig. Daarom bieden we onze nieuwe SIP- diensten standaard aan in combinatie met Avaya telefonie oplossingen."
TeleSpectrum Managed Voice Services
TeleSpectrum Managed Voice Services (TMVS) richt zich specifiek op het leveren van volledig beheerde telefonieoplossingen met als doel de zorg voor de telefonie van de eindgebruiker uit handen te nemen.
TMVS komt voort uit TeleSpectrum (1994), een organisatie die communicatie systemen van Avaya en Cisco levert. TMVS is net als TeleSpectrum gevestigd in Capelle aan den IJssel.