Lenovo kondigt een nieuwe channel partner organisatie aan met één belangrijk doel: eerste keus fabrikant worden voor het channel segment. De vereniging van de channel strategie zal leiden tot een verbeterde relatie en consistente benadering in het ondersteunen van klanten, zo beweert Lenovo.
Lenovo meldt in een persbericht het volgende: ‘De toegewijde channel interface en de verbetering die Lenovo introduceert zal veel voordelen brengen voor channel partners en klanten in zowel het bedrijfsleven en de publieke sector als het transactionele segment.
Bovendien heeft Lenovo haar customer sales organisatie vereenvoudigd. Dit zal haar belangrijkste klanten extra ondersteuning bieden onder de nieuwe naam "Enterprise & Public Sector" geleid door Marc Godin, Vice President Enterprise en Public Sector, Lenovo Western Europe.
De nieuwe structuur is ontworpen om Lenovo’s marktpositie te versterken zodat de organisatie efficiënter haar marktbereik optimaliseert. Met deze nieuwe channel organisatiestructuur en strategie biedt Lenovo haar channel partners een nieuwe unieke propositie doordat ze nu met ‘één stem’ kunnen communiceren met het verkoopkanaal.
"Samenwerken met het verkoopkanaal is één van onze hoogst strategische prioriteiten voor 2010. We zijn vastbesloten om te werken via en met onze partners om zo de meerderheid van de markt aan te spreken", zegt Milko Van Duijl, Senior Vice President Lenovo Group – President North America, Western Europe, Japan, Australia and New Zealand.
In West-Europa zal de channel partners organisatie worden geleid door Vincent Fauquenot. Hij is aangesteld als Lenovo Vice President – General Manager Channel Partners, Western Europe. David McQuarrie zal de MKB en consumentenzaken leiden en is aangesteld als Lenovo Vice President – Transactional Business, Western Europe.
"We hebben een nieuw kader gedefinieerd dat duidelijk samenhangt met de manier waarop we onze partners benaderen en wat voor voordelen we kunnen bieden om hun bedrijf te kunnen laten groeien. We hebben agressieve groeiambities binnen het verkoopkanaal met het beste productaanbod binnen de industrie. Hierdoor positioneren we Lenovo als eerste keus fabrikant fabrikant voor het channel segment", zegt Vincent Fauquenot, Lenovo Vice President – General Manager Channel Partners, Western Europe.
Lenovo heeft flink geïnvesteerd in alle elementen van haar channel inrichting; dit nieuwe model zal worden uitgerold over alle ontwikkelde markten. De inzet en implementatie van deze verschillende elementen zullen plaatsvinden in een gefaseerde benadering binnen elke geografische regio zodat partners en klanten hier zoveel mogelijk voordeel van kunnen hebben.’