Kaseya, wereldwijd leidende leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en zakelijke IT-afdelingen, start dit najaar haar vierde en laatste reeks Revolution Sessions van 2009. Na de successen van Gary Pica en Mathew Dickerson is het nu tijd voor een lokale spreker, die een Nederlands voorbeeld is van ongebreideld IT ondernemerschap, Wiljan Oomen van Stepco.
Tijdens de eerste drie Revolution Sessions gingen onder leiding van Gary Pica en Mathew Dickerson, honderden IT-dienstverleners in op topics als ontwikkeling van visie rond het leveren van managed IT services en het delen van ervaringen en het zien van kansen en valkuilen. Met Stepco’s Wiljan Oomen heeft Kaseya dan nu de eerste Nederlandse voorzitter voor haar Revolution Session.
Stepco startte zestien jaar geleden met onderhoud van computers en moest door de beperkte schaalbaarheid van haar breakfix dienstverlening en steeds maar dalende marge op hard- en software, op zoek naar ontwikkelingen en nieuwe kansen in de IT-dienstverlening.
Omwenteling van Stepco’s bedrijfsvoering
Een analyse van het dienstenaanbod vormde de start van de revolutionerende bedrijfsvoering. Daarbij ging men op zoek naar een schaalbaar Managed Services Platform, zodat klanten met een servicecontract beter bediend zouden kunnen worden. Een hogere klanttevredenheid en het bedienen van een groter aantaal klanten, zonder direct extra werknemers in dienst te moeten nemen, vormden de doelstellingen.
100 man sterk
Na de interne verbeterslag, waarbij monitoren, rapporteren en generieke dienstverlening de speerpunten zijn geweest, staat Stepco 100 man sterk in de regio Eindhoven – Maastricht op de kaart. De nieuwe Managed Services-benadering werkte; klanten zijn zeer tevreden evenals de medewerkers. Zo zijn pro-activiteit en efficiency nu onlosmakelijk verbonden met Stepco’s dienstverlening, dat inmiddels honderden klanten in de regio bedient.
Service manager Wiljan Oomen neemt bezoekers van de Revolution Sessions stap voor stap mee langs het pad van verandering, zoals Stepco dat heeft doorlopen. "Het is fantastisch een dienstverlening te kunnen inrichten waardoor klanten zeggen dat ze weer rust en vertrouwen hebben in hun IT-omgeving", aldus Oomen.
"Kaseya is blij om samen met Stepco haar licht te laten schijnen op de mogelijkheden in IT-automatisering. We tonen aan dat de succesverhalen niet alleen afkomstig zijn van verre branchegenoten. Het model sluit ook hier perfect aan bij de marktvraag", vult Matthijs Draijer, Marketing Director EMEA bij Kaseya aan. "Hiermee hopen wij het IT-kanaal uit te dagen om na te denken over verandering en verbetering."
Op 6 oktober start de vierde seminarreeks in Dortmund waarna het evenement door heel Europa toert. Op 13, 14 en 15 oktober zullen in Hoofddorp, Eindhoven en Amersfoort de Nederlandse seminars plaatsvinden. Er is een mogelijkheid om deelname online aan te melden via www.revolutionsessions.eu.