Avaya introduceert een nieuwe versie van Avaya IP Office, de belangrijkste Avaya-communicatieoplossing voor mkb’ers. De nieuwe softwareversie – Avaya IP Office Release 5 – vereenvoudigt Unified Communications en klantenservice voor het mkb. Tegelijkertijd biedt de software een aantal nieuwe opties die de schaalbaarheid, flexibiliteit en productiviteit van een bedrijf verbeteren.
Om communicatie voor mkb’ers makkelijk te maken, biedt Avaya IP Office nu oplossingen gebaseerd op zes gebruikersprofielen – ingericht om de voldoen aan eisen van bijvoorbeeld telewerkers of klantenservicemedewerkers. Met deze aanpak hoeven mkb’ers niet langer te kiezen uit de vele beschikbare applicatieopties om tot de meest geschikte communicatieoplossing te komen.
Avaya heeft deze versie van IP Office optimaal gestroomlijnd door verschillende hardwareopties samen te voegen op één hardwareplatform met hoge capaciteit. Deze ondersteunt nu 384 gebruikers per systeem in plaats van voorheen 272. Dit vergroot de schaalbaarheid en bruikbaarheid van een IP Office-systeem dat zo moeiteloos kan meegroeien met een bedrijf. Daarnaast is de capaciteit verdubbeld naar twee 64-deelnemers conferentiegesprekken.
"Mkb’ers hebben behoefte aan gebruiksvriendelijke oplossingen", zegt Deepinder Sahni, Senior Vice-President van AMI Partners, een onderzoek- en adviesbureau gespecialiseerd in de mkb-sector. "Met IP Office Release 5 heeft Avaya op effectieve wijze eenvoud aangebracht in de architectuur, levering en verbindingen van communicatieoplossingen. De nieuwe rolgebaseerde oplossingen maken het voor businesspartners eenvoudiger om aan klantwensen tegemoet te komen. Vooral de uitbreiding van de conferentieopties zijn aantrekkelijk voor hun klanten."
Voor mkb’ers met verschillende vestigingen introduceert Avaya een efficiëntere en meer betrouwbaardere methode voor het behoud van bedrijfscontinuïteit. Met Avaya IP Office Release 5 heeft een vestiging toegang tot servers op andere locaties. Daardoor blijft het IP-communicatienetwerk – inclusief telefoon en voicemail – werken bij een storing. Zo schakelt het systeem bijvoorbeeld bij een storing automatisch over naar een andere IP Office-locatie. Dit zorgt voor meer netwerkflexibiliteit en maakt de noodzaak voor een tweede, lokale server voor bedrijfscontinuïteit overbodig. Zo bespaart een bedrijf op hardware- en arbeidskosten.
Avaya IP Office biedt ook applicaties voor de verhoging van de medewerkersproductiviteit, die toegankelijk zijn via een webbrowser. Voor gebruikers is de webtoegang erg makkelijk, maar ook voor de beheerders is het een eenvoudige manier om communicatie in te zetten en te beheren. Deze nieuwe, webgebaseerde portal heet one-X Portal. Hiermee kunnen medewerkers hun telefonische communicatie efficiënter regelen. De portal biedt functionaliteit voor real-time gesprekscontrole, presence en belhistorie.
Ook heeft versie 5 een krachtige rapportageapplicatie voor contactcenters – tevens bereikbaar via het web -, die eenvoudig te installeren, te updaten en te gebruiken is. Customer Call Reporter monitort de voortgang en productiviteit binnen callcenters. Daarnaast kunnen beheerders real-time wijzigingen doorvoeren. Ook zien agents met deze oplossing hoe ze het doen ten opzichte van hun collega’s, terwijl supervisors eenvoudig de productiviteit van hun medewerkers meten.
"Door de communicatiemogelijkheden voor mkb’ers te versterken en uit te breiden, biedt Avaya deze bedrijven de handvatten om beter te presteren in de huidige uitdagende markt", zegt Chris de Jongh, Managing Director bij Avaya Nederland. "De verrijkingen aan IP Office onderstrepen ons streven naar zo eenvoudig mogelijke oplossingen. Hiermee ondersteunen we bedrijven om het meeste uit hun gebruiksvriendelijke applicaties voor Unified Communications en klantenservice te halen."