E-Village, specialist in e-mailmarketingsoftware, is genomineerd voor de Snelle Groeier 09 Award van het Utrechtse ict-netwerk Skillcity. Directeur Robert Rebergen: ‘We zijn de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid. Sinds kort richten we ons op het buitenland en zijn we bezig om een internationaal partnernetwerk op te zetten in Canada, Duitsland, Scandinavië, Ierland en Spanje.’
E-Village ontwikkelt en levert on-demand marketingapplicaties die marketeers in staat stellen hun CRM- en (online) marketingactiviteiten te optimaliseren. Een van de fundamenten onder het succes van E-Village is de eigen webgebaseerde marketingtool Clang.
Robert Rebergen: ‘Met Clang is het mogelijk het gedrag van ontvangers van communicatie zodanig te registreren en analyseren, dat marketeers ze zeer nauwkeurig op hun eigen interessegebieden kunnen benaderen. Een goed voorbeeld hiervan is de lead nurturing-campagne ‘Uw foto in mozaïek’ voor Robeco. De campagne leert marketeers om eerst klanten te verleiden, voordat je de grote vraag stelt. Het opbouwen van een klantrelatie is cruciaal. Als je bijvoorbeeld aan een mountainbikefanaat informatie toestuurt over fietsen met een hulpmotor, dan gooit iemand die e-mail meteen weg. De inbox zit al vol genoeg. Met Clang is het mogelijk het optimale uit een e-mailcampagne te halen.’
Wet Bescherming Persoonsgegevens
Naast een goede relatie, hanteert Rebergen nog een gouden regel: ‘De Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) is ‘heilig’. Rebergen: "In een goede relatie schend je het vertrouwen niet. Dus ook niet in een klantrelatie."
Skillcity
Skillcity is een zakelijk netwerk voor ict-bedrijven in Midden-Nederland. Het is opgezet om ict-ondernemers te inspireren. Het netwerk van Skillcity heeft inmiddels zo’n 750 leden. Ieder jaar organiseert Skillcity de verkiezing van de snelst groeiende ict-mkb’er in Midden-Nederland.