Aegon heeft het bpo-contract met Logica voor twee jaar verlengd. De ict-dienstverlener verricht voor Aegon Leven, Bank en Schade al sinds 2003 administratieve handelingen, waaronder adreswijzigingen en polismutaties. De dienstverlening vindt plaats in het BPO Shared Service Centrum Verwerking van Logica in Leeuwarden. De financiële omvang van het contract is niet bekendgemaakt.
Logica verwerkt voor Aegon de administratie die voortkomt uit klantverzoeken, zoals nieuwe inschrijvingen, adreswijzigingen en polismutaties. De verlenging van het contract beschouwt de ict-dienstverlener als een bewijs dat de investeringen in uitbestedingsdiensten en met name business process outsourcing (bpo) vruchten afwerpen. Volgens Jitka Beukenkamp, directeur Outsourcing Services Logica Nederland, waren financiële instellingen de laatste jaren terughoudend in het uitbesteden van diensten, maar is er momenteel een groeiende belangstelling voor bpo zichtbaar, al dan niet ingegeven door de huidige economische omstandigheden.
Voorloper
Beukenkamp noemt Aegon in Nederland een voorloper op het gebied van bpo. Logica kan naast de klantenadministratie ook diensten op het terrein van personeelszaken en financiën overnemen van banken en verzekeraars. ' We hebben ook een oplossing voor het beheer van ‘oude' portefeuilles met producten die niet meer actief worden gevoerd, een problematiek waar steeds meer partijen door fusies en migratie-trajecten mee worstelen.'