Compricon, value added distributeur voor data- en telecommunicatieoplossingen, presenteert speciaal voor zijn resellers ‘Compricon Solutions’.
Het Solutions concept, waarbij de nadruk op ontzorging en ondersteuning ligt, maakt het voor resellers, system integrators en installateurs mogelijk hun klanten nog beter te bedienen door de uitgebreide en actieve ondersteuning die Compricon biedt. De eerste Solutions die Compricon heeft gelanceerd richten zich op Networking, Structured Cabling, Voice over IP en Video Surveillance over IP. Het Solutions aanbod wordt op korte termijn verder uitgebreid met oplossingen op het gebied van Security, Datacenters en Server Rooms, FttX en Mobility. Met de Compricon Solutions breidt Comprion de bedrijfsactiviteiten uit naast de tak die zich bezig houdt met componentenverkoop.
4 O’s
"Bij Compricon zijn Solutions echte oplossingen, dus meer dan een bundeling van producten zoals we dat bij andere distributeurs zien" zegt Arjen Bontenbal, Marketing manager bij Compricon. "Onze oplossingen richten zich op ontzorging en ondersteuning in de breedste zin van het woord. Eindgebruikers, dus ook resellers, system integrators en installateurs, zijn niet zozeer geïnteresseerd in losse producten. Ze zoeken oplossingen die hun business optimaal faciliteren. Oplossingen die blijven werken en stabiel zijn zodat ze zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten. Daarom is ondersteuning zo belangrijk. Om dit te benadrukken introduceren we onze 4 O’s. Compricon Solutions zijn Ontzorgend, Ondersteunend, Opportuun en Onderhoudend" aldus Bontenbal.
Samenwerking
Om dit totaalconcept aan de partners te kunnen bieden, heeft Compricon verregaande samenwerkingen met een aantal gespecialiseerde partijen gezocht en gevonden. Partijen die servicediensten kunnen bieden die een reseller mogelijk zelf niet in huis heeft. Hierdoor kunnen partners een hoger en uitgebreider ondersteuningsniveau aan hun klanten bieden. Zo kunnen Compricon partners de eindgebruikers voorzien van complete oplossingen die naast producten bestaat uit volledige projectondersteuning in iedere fase. Van site-survey, design, installatie en configuratie, helpdesk, training tot zelfs 24x7x365 Service Level Agreements en inclusief projectmanagement.
Ervaring
"Het afgelopen jaar hebben we achter de schermen al een aantal Solutions succesvol geïmplementeerd met een select aantal partners", zegt Frank de Vries, CEO van Compricon. "Hierdoor hebben we de benodigde extra ervaring opgedaan naast de expertise en knowhow die we al hadden. Daarom kunnen we de Compricon Solutions nu breed presenteren. Compricon is er helemaal klaar voor om het Solutions-concept aan iedere partij te bieden. In zowel de datacom-, telecom- als installatiemarkt. Ik ben ervan overtuigd dat de Compricon Solutions succesvol gaan worden. De opzet klopt tot in de puntjes, wij zijn er helemaal klaar voor" aldus De Vries.
Partners
De partners van Compricon kunnen vanaf nu actief aan de slag met echte oplossingen. Naast de Solutions biedt Compricon haar partners nog meer toegevoegde waarde met trainingen en het partner programma waarbij ondersteuning ook voorop staat. "We hebben al een behoorlijk aantal partners die zeer tevreden zijn over onze uitstekende ondersteuning", gaat de Vries verder. "En over onze persoonlijke aanpak. We zoeken echter nog meer partners die net als wij willen inzetten op een klant- en oplossingsgerichte benadering en willen meeliften met de Solutions. Onze mensen zijn er klaar voor, schakel ze in en gebruik ze om er zelf beter van te worden" eindigt hij.
Meer informatie over de Compricon Solutions is te vinden op www.compricon.nl/solutions. Hier kunnen ook de Solution Sheets worden gedownload.