ICEcat, een onafhankelijke wereldwijde uitgever van online productinformatie, meldt dat Ingram Micro de ICEcat productcatalogus heeft geïntegreerd in Ingram’s ecommerce platformen ten behoeve van zijn EMEA (Europe, Middle-East & Africa) business.
De voordelen volgens de partners van ICEcat zijn dat de meeste fabrikanten actief betrokken zijn in het kwaliteitsproces, lage kosten aangezien ICEcat gedeeltelijk gesponsord wordt door fabrikanten, dekkingsgaranties, en de uitgebreide lijsten met compatibele opties bij de meeste producten. Jonathan Newman, Ingram Micros Senior Director Global Web zegt: "ICEcat heeft een aantal unieke fabrikantenrelaties die zorgen voor exceptionele voordelen zoals het snel beschrijven van nieuwe producten, zinvolle cross-sell informatie, en een concurrerend kostenniveau. Door ICEcats oplossing op te nemen in ons ecommerceplatform kunnen we onze klanten een betere online ervaring bieden met meer inkoopmogelijkheden dan hiervoor."
Ter ondersteuning van Ingram Micros groei in de AIDC/POS- (Automatic Identification en Data Capture/Point Of Sale) markten, als strategische partner, is ICEcat een samenwerking begonnen met leidende AIDC/POS-fabrikanten zoals Motorola, ICEcat zorgt dat ook op dit gebied de productinformatie gestandaardiseerd en vergelijkbaar wordt. Dit garandeert dat Ingram Micro haar vitale AIDC/POS-portfolio kan uitbreiden, en tegelijk in samenwerking met ICEcat ervoor kan zorgen dat de productinformatie op een professioneel niveau is gebracht.
Open ICEcat wordt momenteel gesponsord door 196 technologiemerken (zie de lijst sponsoren: http://www.openicecat.com/nl/menu/partners/index.htm). Distributie van gratis Open ICEcat reduceert de ecommercekosten in het kanaal. Extra belangrijk in de huidige crisistijd. Tegelijkertijd wordt het kanaal beter geholpen bij het informeren van klanten over producten en compatibele opties. In een gezamenlijke inspanning worden fabrikanten die nog niet aanwezig zijn in Open ICEcat benaderd om te gaan participeren in deze open catalogus zodat nieuwe productcategorieën toegevoegd kunnen worden en nog meer gratis productinformatie beschikbaar komt voor het kanaal. Martijn Hoogeveen, ceo van ICEcat voegt toe: "Open ICEcat is een kanaalstandaard geworden, en de meeste fabrikanten begrijpen snel wat het voordeel is voor hun kanaalpartners in termen van contentkwaliteit, reductie van transactiekosten, meer online zichtbaarheid en meer sales. Merken worden geconfronteerd met de ergste recessie in 60 jaar, en zien de groei van het online kanaal als een kans om de terugval in de meer traditionele verkoopkanalen op te vangen."