Telecomdienstverlener Digacom heeft in zijn nieuwsbrief een klantonderzoek naar Unified Communications gepubliceerd.
Dit klantenonderzoek leverde een aantal bevindingen op. Zo bleek voor de meeste respondenten (34,4%) vervanging van een oude telefooncentrale de belangrijkste reden te zijn geweest om over te stappen op een UC-oplossing. Vanuit kostenoogpunt werden het terugdringen van de gesprekskosten (32%) en voordeliger en beter beheer (32%) het meest genoemd. En dan de belangrijkste vraag volgens de dienstverlener: wat heeft de door Digacom geleverde oplossing u voor concrete voordelen opgeleverd? Digacom meldt: "25% antwoordde hierop dat de kosten omlaag zijn gebracht, terwijl 20,8% liet weten nu sneller en efficiënter te werken dan voorheen. Ook hebben onze klanten met deze oplossing een verhoging van de flexibiliteit (16,7%) en een verbetering van de bereikbaarheid (12,5%) weten te realiseren. Hieruit blijkt dat Unified Communcations het merendeel van de klanten inderdaad concrete voordelen oplevert. Op de vraag naar eventuele verdere plannen op dit gebied, antwoordde 25% aan dat ze hun bestaande UC-oplossing nog willen uitbreiden, bijvoorbeeld met videotelefonie of videoconferencing."