NedGraphics, een dochtermaatschappij van Blue Fox Enterprises(BFE) en leverancier van CAD/CAM software voor de mode- en textielindustrie, kondigt een nieuwe online productlijn aan:LOFT.
LOFT is een technologieplatform dat ten doel heeft de klanten van NedGraphics direct te koppelen aan hun klanten en eindgebruikers. Het biedt ontwerpers en producenten de kans om zelf nieuwe product marktcombinaties te ontwikkelen en zo hun vermogen om in te spelen op toekomstige life-style en consumententrends, te verhogen en te versnellen, aldus de leverancier. Hiermee wordt LOFT volgens Ned Graphics een tool waarmee men zowel nieuwe markten als bestaande markten kan bereiken op een wijze die getypeerd wordt door begrippen als ‘mass-customization’, ‘high-value economy’ en ‘customer experience platform’.
LOFT is een tool dat ontwerpers en producenten, die onderdeel uitmaken van de LOFT business community, de mogelijkheid biedt om eigen foto’s in te scannen. Met LOFT is men vervolgens in staat om de foto’s te converteren naar een 3-D omgeving en zo te ‘spelen’ binnen een eigen, reële virtuele werkelijkheid met de producten van de leverancier of het design van de ontwerper. Dit geeft een oneindig hoger niveau van realiteit in de online ervaring, iets dat niemand tot op heden kan bieden.
Door gebruik te maken van de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van visualisatie en gebruiksvriendelijke interfaces kan LOFT hiermee een inspirerende en zinvolle omgeving bieden die daadwerkelijk waarde toevoegt aan het beeldvorming- en selectieproces van de klant. Tegelijkertijd biedt het producenten en ontwerpers inzicht en kennis in het gedrag van hun klanten waardoor ze hen beter kunnen bedienen.
Jan-Hein Pullens, Chief Operating Officer van Blue Fox Enterprises stelt: "Sinds we in januari het roer bij Blue Fox overnamen hebben we ons gericht op het herstructureren van het bedrijf en het geven van een nieuwe impuls aan de uitvoering van het business plan voor de dochtermaatschappij NedGraphics. Zoals eerder aangegeven ligt de nadruk hierbij voor de komende drie jaar op het realiseren van een structurele omzetgroei en het bevorderen van efficiency binnen de organisatie. De launch van LOFT geeft ons en alle medewerkers enorm veel energie, met name omdat we zo onze loyale klanten en uiteraard nieuwe klanten daadwerkelijk iets in handen geven waarmee zij waarde toevoegen voor hun klanten. Dit is een overduidelijk voorbeeld van een win-win situatie voor alle partijen."